Onderwerp: donor
Enkele bericht bekijken
Oud 27 March 2004, 11:31   #39
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Overigens, als ze je huid weghalen en je wil opgebaard worden is dat helemaal geen probleem. De make-up mensen die voor een begrafenis onderneming werken maken alles weer piekfijn in orde. Dat is geen probleem, die lui zijn echt steengoed

dan zou dat de eerste keer zijn, dat ik voor m'n uiterlijk onder de makeup zit

toen ik dat invulding kreeg, heb ik em binnen een week weer terug op de post gedaan.. van mij mogen ze ook alles hebben.. als ik dood ben.. en ik kan nog iets doen voor een ander, denk ik dat ik daar die ander een groot pleSier mee doe.. en niet alleen hem, maar al zijn dierbaren ook

het gedoe of een kettingroker mijn organen mag hebben... weet ik niet hoe ik daar over moet denken.. ik denk uiteraard van dat een ander maar het eerst aan de beurt moet komen.. maar vervolgens... waarom zou jij hem het recht ontnemen om verder te kunnen leven?

als je allemaal groepen gaat onderscheiden die je geen orgaan gunt of juist wel, denk ik dat een heleboel mensen 'gezuivert' gaan worden er is altijd wel een bep. bevolkingsgroep die hier de dupe van zou worden... bijvoorbeeld de nieuwe Nederlanders (ik weiger om hier het woord allochtonen voor te gebruiken, omdat het woord allochtoon minachtend is)... ik heb de indruk dat de gemiddelde Nederlander niet z'n organen zou afstaan voor zo'n iemand.. , maar wel voor een ander persoon
(beetje ver gedacht natuurlijk.. zo'n groepopdeling zal denk ik ook niet komen ofzow, maar het gaat om het idee )

noujah bottomline..
mensen die ook geen organen willen afstaan.... vul dat ding dan alsnog in en geef aan dat je niets wilt geven... daar hebben ze bij de overheid meer aan dan dat ding bij het oud papier flikkeren, want dan weten ze tenminste dat je dat zekerweten niet wilt
bovendien is het dan verstandig om dat donorkaartje in je portomonee te doen ofzow, zodat het ook nog ff duidelijker is dat je het niet wilt.