Dus iedereen FB+ maken?!!?
En zeggen dat je dan maar weg moet gaan is natuurlijk grote onzin, Amber...
Als ik in een winkel ben en ik heb hulp nodig (serviceverlening) dan zou ik ook graag iemand aan kunnen spreken, op een simpele manier... Niet dat ik op allerlei manieren moet gaan proberen om contact te krijgen met een medewerker..
Voorbeeld. Als ik op School een zekere user absoluut ontolereerbare uitingen zie doen en het forum zie verneuken, dan wil ik dat melden aan het beheer. Dan kan ik wel een report doen, maar als LoeLoe niet online is gebeurt er nog niets.
Als ik in een oogopslag kan zien dat LoeLoe niet, maar Koelkast wel online is, kan ik door middel van een simpele PM Koelkast waarschuwen, die kan onmiddellijk de schade herstellen en de boosdoener bannen.
Als er niemand online is, dan kan er natuurlijk altijd nog een topic in Feedback geopend worden.
Ik kan natuurlijk ook elk betrokken stafflid een PM gaan sturen, maar dat lijkt me nogal overtrokken. Als het al opgelost is, dan krijgt de rest onnodige PM's, het veroorzaakt verwarring en onnodige vertraging, terwijl het zoveel makkelijker kan.
En natuurlijk is dit een voorbeeld wat niet zovaak voorkomt, maar er zijn legio voorbeelden te bedenken waarin het een stuk makkelijker zou zijn als je gewoon een PM zou kunnen sturen naar het stafflid dat op dat moment online is...
Ik heb het idee dat sommigen uit de staff (en dan met name koelkast) te weinig in de gaten hebben dat ze hier zijn om het zoveel mogelijk leden zo goed mogelijk naar de zin te maken op een manier die door de beugel kan... En daarbij is een correcte manier van service verlenen essentieel. Een goede service levert simpelweg meer consumenten op; een forum waarin de staff in dienst van de users staat levert een goed forum op. Een forum waarop het lijkt dat de staff er vooral is voor hun eigen macht levert een forum met relletjes en dus meer mensen met minder plezier op.
__________________
"Groetjes terug."
|