Enkele bericht bekijken
Oud 7 April 2004, 23:32   #25
Explosion
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pruttelpot
Een turkse jongen uit mijn klas bv, die heeft het erover dat als turkije hem zou oproepen om wapens op te pakken en te vechten, dan zou hij dat zomaar doen voor zijn vaderland. Vervolgens vraag ik waar hij geboren is, in nederland. Dan is nederland toch zijn vaderland? Maar dat vond hij niet.
Opzich vind ik dit verhaal niet zo heel raar.

Tuurlijk betekent Turkije nog wel iets ookal is die jongen in Nederland geboren.. Ik ben in Nederland geboren met een Spaanse moeder en Nederlandse vader. (weet wel dat jij dat weet maar anderen niet) Ookal heb ik hier heel mn leven gewoont en heb ik niet echt de bedoeling om ooit in Spanje te gaan wonen zal ik nooit ontkennen dat ik wel iets heb met dat land, de cultuur, de mensen, het land, de natuur, het nieuws alles interesseert me buitengewoon.. En aangezien die jongen waarschijnlijk twee turkse ouders is zal de invloed van turkije op zijn jeugd nog wel groter zijn geweest dan bij mij.. Waar je geboren bent zegt verder niet zo heel veel.. Hij is met die cultuur ook opgegroeid dus dat hij turkije als vaderland ziet enzo vind ik niet zo heel raar.. (Ik zie denk ik Nederland net als iets meer mijn vaderland dan Spanje, maar als ik niet hoef te kiezen dan vind ik ze dat gewoon beide.. )
En opzich dat van die wapens oppakken als Turkije oproept om te vechten is ook niet zo raar, hoeveel mensen vechten er niet om de eer van hun vaderland.. Miljoenen op dit moment zelfs waarschijnlijk..
  Met citaat antwoorden