Enkele bericht bekijken
Oud 9 April 2004, 21:37   #38
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Kijk een van de redenen van achtelijkheid is het al dat als je je geloofsboek lettelijk op het woord neemt. Zoals ze bij de Islam, bij de "heilige oorlog" (en ja, dat djiehahd ofzo kan ik niet getypt krijgen). In de tijd dat de Koran werd geschreven waren ze nogal beelddenkende, en toch nemen ze het lettelijk. Ze zijn min tegenover vrouwen want ze hen nogsteeds als voorwerp zien (meer dan genoeg redenen om een cultuur achterlijk te verklaren lijkt me).

En dan bij al die Boesboesstammetjes, die vrouwenbesnijtenissen, het apenneuken, het ongekleed zijn en de kalibanistme. En ik weet het zijn niet allemaal kanibalen. En dan heb je daar nog die koppen, wat lijken de scheldels van negers verdacht veel op die van een aap. Foutje van de revelutie die we instand houden met stomme geldverspillingen. Nog een paar culturen die de grond in kunnen.

En zo heb je nog veel meer van die geloven die zo achterlijk worden geïntepeteerd. Zelf bij de Katolieke kerk, zelfs hun nemen de Bijbel lettelijk, wat tot bloedbaden lijdt, kijk maar in Ierland. Zulke onzin zie je haast niet bij de blanke protestanten... En natuurlijk het is er wel, maar veel minder, maar zulke gemeentetjes worden door de grotere verstoten.
djihad kan ook De islam is geen achterlijke godsdienst, van de Koran klopt meer dan van de bijbel, en man en vrouw zijn voor de Koran gelijkwaardig, de man is verplicht de vrouw te beschermen, en de vrouw beschermt zichzelf door een hoofddoek te dragen en de man zo niet in verleiding te brengen. Op zich vind ik dat laatste zelf niet helemaal kloppen want uiteindelijk kan de westerse man zich over het algemeen prima inhouden en worden in islamitische landen ook vrouwen met hoofddoeken verkracht
maargoed dat is hun verhaal he het hangt er alleen vanaf wat de (meestal plaatselijke) cultuur van de Koran en de Islam heeft gemaakt. De hoofddoek op zichzelf is geen onderdrukking maar sommige culturen leggen er zoveel nadruk op dat het extreem wordt, en dan is er geen sprake meer van vrije wil. Veel van mijn collega's dragen vrijwillig een hoofddoek, en dat weet ik echt zeker zij staan achter hun geloof, en respecteren mij net zo goed, dan vind ik dat geen achterlijke mensen, die hebben et tenminste op de goeie manier gelezen, vind ik dan Als dat een invulling geeft aan hun leven, is dat net zo goed als ik die bewust gekozen heeft afstand te doen van mijn oorspronkelijke Gereformeerdheid wat ik van huis uit ben. Maar dan heb ik nog wel respect voor mijn ouders, en voor mijn grootouders, die wel geloven

Wat je zegt over die 'boesboesmensen', dat zijn mensen die nog in het 'wild' leven, die kunnen dingen die wij allang zijn verleerd, dat is anders, maar niet verkeerd. De negers die in het Westen, of voor mij part in Amerika, zijn opgegroeid zijn hier niet minder dan 'blanke' mensen, ik bedoel ik heb liever een neger die me begrijpt dan een domme blanke die bij het woord 'discussie' al vragend zn wenkbrauwen optilt
En dat ze meer op apen lijken vind ik een nogal raar argument, ik zie het ten eerste niet, ten tweede stammen wij ook af van de apen, en ten derde heb ik "blanke" mannen gezien op tv die van top tot teen zo behaard zijn dat ZIJ ECHT net apen leken. Ik weet niet wie je dan meer 'aap' vindt, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een zeer irrelevante discussie
Kannibalisme keur ik ook af, maar die leven hier niet, en uitroeien vind ik ook erg ver gaan, als ze elkaar opvreten gaat dat vanzelf lijkt me
En vrouwenbesnijdenissen hebben ook met Islam te maken, dit gebeurt in Somalie nog regelmatig, een regelrechte verminking en dit wordt door meerdere organisaties allang bestreden, maar dit is wel een verkeerde uitleg van de Koran (wederom). Heb et boek van Waris Dirie gelezen, 'mijn woestijn' heette et geloof ik, die was ook besneden als klein meisje, god als ze beschreef hoe erg t was om ongesteld te zijn of uberhaupt om te plassen (drupje voor drupje) ARRRG dan lopen de rillingen over mn lijf....
Door geluk is ze in Londen terechtgekomen en door stom toeval werd ze topmodel. Zij heeft uiteindelijk een hersteloperatie ondergaan, maar doordat ze haar clitoris kwijt is zal ze nooit meer een orgasme beleven. Maar ze was al blij om van die permanente pijn af te zijn, en dat kan ik me HEEL goed voorstellen mooi boek btw

en tot slot, wat je zegt over het katholieke geloof, dat ben ik ook met je eens, dat zijn ook geen fraaie dingen
Maar moeten we al die mensen daarom maar gelijk uitroeien? om van het probleem af te zijn? een oud spreekwoord zegt 'je moet kwaad niet met kwaad vergelden' en dat lijkt mij prima van toepassing. Je kan wel pogen er iets aan te doen maar als ze er zelf voor kiezen om oorlog te voeren omdat zij dat echt belangrijk vinden, nou dan zij dat maar zo
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden