Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
mijn bompa is onderpriester dus ik ben redelijk gelovig opgevoed in't begin
damn wat heb ik gebeden
maar ik ben er met opgehouden omdat het juist geen klote hielp
en ik zag in dat er geen god was
en als er een god was
dan haat ik hem van uit het diepst van men hart
want dan heeft hij maar iets dom gecreëerd
trouwens wat doe je als gelovige met de evolutietheorie?
want is het niet adam en eva die wa hebbe zitte rondzooien in het parkske van god zodat wij der zijn
wat als iemand je zou kunnen bewijzen dat god niet bestaat
zou je dan ineen zakken?
want zonder je houwvast
wie weet waar kom je dan terecht
face it
je zou leven niet aankunnen zonder die god van je
die god bestaat niet
of wil je zeggen dat het mijn voorbestemming is dat ik al die shit meemaak?
en wees gerust
ik zie men verleden nog elke dag hier bij mij thuis
en goed maken
liever niet
btw: constante pessimisme is niet goed, maar dat is constante optimisme ook niet
|
Nonsense, je hebt nooit voor jezelf bewezen dat er geen God was, je hebt gevoeld dat er wel iets is. Bidden helpt , het is niet om de loterij mee te winnen zoals zovelen denken, en het helpt bij je spirituele opbouw ,waardoor je het stofffelijke loslaat, beleef je ellende? Mooi zo, want je levenslessen beleef je in dit leven en die helpen je ziel zo te slijpen dat je gevoeliger wordt,dat leer je niet in een paradijs. Haat lijdt alleen maar tot zelfvernietiging, en de schepping doet haar werk perfect , het is een perfect gereedschap en je kunt er veel liefdevolle dingen mee doen alsmede de wereld een betere plek maken dan wat het is. Adam en eva waren bovendien slechts symbolisch bedoelt om de mensen dingen uit te leggen het is nooit echt gebeurt. En de wetenschappers zelf zijn ook nog niet uit de evolutie theorie, dus daar kun je niet op bouwen. Die God bestaat wel, kijk maar in de spiegel en je ziet God. Op de korte termijn moet je niet kijken, maar op de lange termijn , dus in termonologie van vele levens wordt je bewust van alle wetten van God, en zo neem je als het ware het universum in jezelf op, dit is de wet van God en die maak jij nu mee, en die omschrijf jij als ellende maar is in werkelijkheid een zielsevolutie, door je ervaringen wordt je persoonlijkheid opgebouwd. De ellende die jij anderen hebt aangedaan in vorige levens wordt in de vorm van ellende weer aan je teruggeschonken net zolang totdat je kiet draait, en eindelijk eens iets goeds voor de aarde achterlaat. Dan kun je de aarde na vele levens verlaten en op een hoger niveau veel goeds verrichten