Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Goed, wetenschappelijk verklaard is een atoom opgebouwd uit energie, volgens de wet van energiebehoud kan energie niet verloren gaan,
|
Nou, een atoom is opgebouwd uit een positieve kern (neutronen + protonen) en een elektronenschil er omheen. Dus echt wetenschappelijk verklaren doe je het niet. Energie daarentegen is wel om te zetten in massa en omgekeerd volgens E = MC2. Dit betekent dat massa een
vorm van energie is. Wel correct blijven.
Citaat:
|
Een mens is opgebouwd uit atomen en is bewust, dit betekend dat energie BEWUST kan zijn.
|
Allereerst geven wij mensen onzelf de term bewust, maar die hangt van vele factoren af. Die factoren moet je afzonderlijk toepassen op een atoom en zodoende is een atoom ook bewust? Ik dacht het niet.
Laat ik het aan de hand van een vergelijkende situatie eens benaderen. Het kniegewricht bestaat uit een aantal systemen. SAMEN vormen ze de knie, maar wanneer er 1 systeem aanwezig is, zou dit volgens jouw beredenering al een knie zijn, zie de logische fout.
Citaat:
Jouw opa en oma mogen wel overleden zijn, maar ze zijn er nog wel, want volgens de wet van energiebehoud kunnen jouw opa en oma niet verloren gaan, jijzelf ook niet, dit houd dus in dat je zowel je energie als je bewustzijn kunt behouden nadat je overlijdt.
|
Het is leuk dat je het nu natuurwetenschappelijk probeert te verklaren, maar daar slaag je geenszins in. Wanneer je enthalpie aanhaalt dan moet je ook entropie in je achterhoofd houden en dat doe je niet.
1e wet van thermodynamica: De totale energie van een systeem + omgeving = 0
2e wet van thermodynamica: In een geïsoleerd systeem neemt de entropie toe bij een spontaan proces.
Volgens beide wetten klopt jouw bovenstaande bewering niet. Kom met iets beters zou ik zeggen. Energie kan verloren gaan, maar wordt ergens anders opgenomen. Bijvoorbeeld in het geval van mijn opa.