Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Onjuist, je MOET bewustzijn hebben om jezelf als bewust te beschouwen , hoe wil jij jezelf bewust beschouwen als je zegt dat je geen onderdelen hebt die bewust kunnen zijn? Dat jij een nietszeggende knieschijf als voorbeeld erbij haalt ,daar schieten we niets mee op.
|
Die knie was een analoog voorbeeld om aan te geven dat onderdelen niet per se het geheel voorstellen. Een deel van het lichaam hoeft niet bewust te zijn om het geheel bewust te laten zijn.
Jij beweert dat atomen bestaan uit energie (klopt dus deels) en dat, omdat de mens bewust is, atomen bewust zijn. Dat laatste deel ik niet en daarvoor heb je positief bewijs nodig. Jij stelt het nu alleen als axioma.
Citaat:
Dan hoor je het bij deze, 'Het astraal lichaam is een fijnstoffelijk of onstoffelijk ‘afgietsel’ of ‘dubbel’ van het fysieke lichaam. Dit zowel bij mens als dier. Het is vaak doorschijnend , maar kan ook andere vormen aannemen zoals een meer schimmige vorm, een licht, een lichtgevende vorm,
Maar het kan zich ook manifesteren als een perfect dubbel van het fysieke lichaam zodat er geen verschil te merken is.
|
Bron uit een natuurwetenschappelijk tijdschrift?
Citaat:
Ons bewustzijn is dus geen product van een chemisch proces binnen het fysieke lichaam zoals sommige wetenschappers nog beweren. Integendeel: het bestaat en functioneert perfect los van dit fysieke lichaam.
|
Daar zou ik dan graag het definitieve bewijs van zien.
Citaat:
Van oudsher zegt men dat God recht kan slaan met een kromme stok, het is een natuurwet die jij als gek bestempelt.
|
Het bestaan noch niet bestaan van God valt niet te bewijzen, dus vreemde natuurwet dus ook niet.
Citaat:
Ik zeg wet van behoud van energie, dus de ontbinding is niet meer dan een overgang van de ene energie in de andere,
|
Er is vooralsnog geen enkel bewijs voor een astraal lichaam, mocht dit lichaam er zijn dan is er geen bewijs dat de energie overgaat van het een naar het ander.
Citaat:
Mijn beweringen staan allesbehalve op los zand, de energie was er al sinds het begin, en het feit dat energie bewust kan zijn, daar hoef je alleen voor in de spiegel te kijken.
|
Astrale energie en overdracht van energie is alleen gebaseerd op enkele aannames die ik nog niet bewezen heb gezien.
Citaat:
Door middel van behoud van Energie KAN het niet anders zijn dan dat je doorblijft gaan! Weliswaar in een overgegane vorm, maar meer levend dan dat jij je ooit kunt voorstellen!
|
Dat kan dus WEL!!! Energie kan omgezet worden in massa en vice versa. Tevens kan energie dat vrijkomt bij een spontaan proces waarbij de entropie afneemt vrijkomen, waardoor de energie verplaatst naar de omgeving en daar de entropie laat toenemen.