Ik zat dus vanavond weer 'gezellig' naar de ellende in de wereld te kijken op nederland 3.... nou ben je onderhand al die ellende in irak enzo wel een beetje gewend.. het is natuurlijk nogsteeds een grote teringzooi daar, maar daar wordt gevochten voor een 'doel'....
na het gezeik over irak en dat de ministers te weinig betaald krijgen volgens 1 of andere kloothommel die vast zelf ook een minister is(???) kwam er dus een stukje over canada en hun zeehondjes afslachting
Canada is net begonnen met het afslachten van zo'n
driehonderdduizend baby zeehondjes!!!!
ze hebben hier dus 2 redenen mee... allereerst gaan ze het geld gebruiken wat het babyzeehondjesbond oplevert tegen de armoede in hun land....
ten tweede, voeren ze deze actie uit, om de vispopulatie weer op peil te krijgen....
kijk ik kan begrijpen dat de regering opkomt voor de vissers en dat als ze toch die arme diertjes moeten afslachten, dat ze er ook nog een zakgeldje aan verdienen..
echter op de manier dat dit gebeurd!!! :@ :@ :@
Het is echt schandalig dat dit gebeurd... het werkt namelijk op de volgende manier (dit was ook duidelijk te zien op het nieuws)
Ze rijden achter een zeehondje aan op hun sneeuwscooter.. net zolang tot dat arme diertje uit de groep is en moe wordt.. vervolgens stappen die barbaren af.. pakken ze een lange stok, met daar haaks een stuk scherm ijzer aan bevestigd.. waarmee ze vervolgens op het uitgeputte beestje mee beginnen in te hakken

Soms zijn de diertjes zwaar verwond en nog niet eens dood en worden ze over het ijs meegesleept...

ze kunnen die diertjes ook wel op een meer diervriendelijke manier om het leven brengen als het nou echt 'moet'

en nog erger is, dat het WWF zich NIET INZET tegen deze acties

klootzakken dat het zijn!! omdat het geen beschermde diersoort is, verdienen die zeehondjes het dus blijkbaar niet om op een fatsoenlijke manier behandelt te worden
hier staat een artikel van nu.nl waar ook beelden te vinden zijn van deze achtelijke handelingen
website tegen de zeehondenjacht ook met beelden en video's
echt ik word hier zo droevig van en zo kwaad

ik hoop dat die gasten allemaal door het ijs zakken
r.i.p. voor die zeehondjes

klote teringwereld.........