Onderwerp: Soa
Enkele bericht bekijken
Oud 15 April 2004, 11:40   #10
BaRBie
Guest

Standaard Re: Re: Soa

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Ben jij er nu mee aan't lachen?

Zo'n dingen zijn wel serieus hé. Je kan het doorgeven aan anderen, die het dan weer doorgeven aan anderen.

1. Als je het toch maar doet met mensen waarvan jij blijkbaar niet zeker weet of ze "clean" zijn of niet, doe het dan tenminste veilig.

2. Al is je vriendje "clean" en loop jij misschien toevallig op een héél andere manier een SOA op, of bijv. één of andere onschuldige schimmelinfectie, neem dan tenminste wél de verantwoordelijkheid om zelf naar je huisarts te stappen en er medicatie tegen te gaan vragen. Zo bezorg je andere mensen een boel minder last
Ehm ik denk niet dat ze dit als grapje bedoeld ofzo?
De stap te zetten naar een huisarts of iets dergelijks emt zo'n probleem kan nogal groot zijn, zeker als je nog minderjarig bent.
En ja ze kan het doorgeven, maar mensen wat is er gebeurd met safe seks? Wees dan ook verstandig en praat er in ieder geval eerst over voordat je het met elkaar doet, misschien klink ik bot maar als mensen zonder enige ervaring met elkaar het bed in duiken zonder condooms vind ik het alleen maar goed voor ze als ze een geslachtsziekte oplopen, misschien leren ze daar eens van. (Het had ook aids kunnen zijn, denk toch na) en dat je op een lange termijn geen condooms meer gebruikt prima, maar niet zonder eerst deze dingen van elkaar te weten.

Overigens er bestaat een routinetest waarbij je ieder half jaar jezelf kunt laten onderzoeken op een beetje bloed en urine, zonder dat het echt genant word.
  Met citaat antwoorden