Enkele bericht bekijken
Oud 15 April 2004, 21:05   #59
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Andersom ,want zonder onderdelen is er geen geheel.

De mens is bewuste energie, die opgebouwd is uit atomen.

Nee, dit krijg je niet goedgepraat.

Jij beweerde dat een mens bewust was en dat daarom onderdelen van de mens (atomen) ook bewustzijn in zich hadden. Dat klopt dus niet en analoog hieraan wilde ik de knie plaatsen. Een deel van de knie gaf nog niet de uiteindelijke eigenschappen aan de knie.

Citaat:

Bron uit een natuurwetenschappelijk tijdschrift?

Ja, astrale energie. Kan het nergens vinden in mijn literatuur.

Citaat:

Dat bewijs is al gegeven door een persoon die zonder hersens geboren was, en toch bewust als soldaat kon functioneren in de tweede wereldoorlog. Dit is mogelijk als het vanaf de geboorte zonder hersenen geboren wordt, de bewuste zielsenergie heeft namelijk geen hersenen nodig om in een mens te functioneren. Anders wordt het wanneer er in een mens met bestaande hersenen wordt gesneden, de zielsenergie die dan geintegreerd was met de stoffelijke hersenen raakt dan uit balans en dan ontstaan er stoornissen.

Nogmaals zou ik graag het bewijs hiervoor zien. Het zou ook leuk zijn wanneer je enige kennis had van het functioneren van het lichaam, atomen, moleculen en energie, want werkt bijna niet. Electricity, viel mij, voor zover ik heb gelezen, goed bij, thnx.

Citaat:

Niet mee eens, de mensen met bijna dood-ervaringen brengen informatie terug die vaak te toetsen zijn, de astrale wezens die zij tegenkomen vertellen dat God wel bestaat, en namelijk wel dat deze zowel zichtbaar is en onzichtbaar, wanneer je in de spiegel kijkt zie je bewuste energie en dit IS God, waarvan wij allen deel van zijn.

Op de Socratische manier dan maar wanneer je maar met dingen blijft smijten die niet aangenomen zijn.

Hoe is het te toetsen? Bestaan astrale wezen? Hoe weet je dat het God is en niet god. Hoe weet je, als de bewuste energie al bestaat, dat het God is.

Citaat:

Niet mee eens, hoe verklaar je al die mensen met bijna dood-ervaringen die zeggen dat ze uit hun lichaam treden,terwijl ze op hun dode lichaam terugkijken? Er zijn in ieder geval honderden getuigen over alle culturen over de hele wereld.

Ik kan het artikel niet direct vinden, maar uit het lichaam treden is een verschijnsel dat te verklaren is. Ik zoek de Natuur,wetenschap en Techniek op.

Citaat:

De wet van behoud van energie is zo bewezen als het maar kan. En de astrale energie die daarbij hoort vormt geen uitzondering. Kirlian die in staat was om aura's te fotograferen is nog nooit omver geworpen met wetenschappelijke bewijzen.Dus zijn stelling staat nog overeind.

Ja, maar de wet van behoud van energie zegt ook dat energie over kan gaan in een andere VORM van energie. Het is dus nog steeds niet bewezen dat dode mensen in het hiernamaals doorleven, omdat de wet van behoud van energie bestaat.

Citaat:

Nogmaals, geen thermodynamica. de energie blijft behouden binnen het systeem.
Systemen, energie. Dit doet mij denken aan thermodynamica. Vertel mij eens waarom ik de thermodynamica niet mag gebruiken.
  Met citaat antwoorden