Dat lijkt zeker te gaan gebeuren, Tuur. VVV/Emmen zullen strijden om de laatste plek. Als VVV de laatste periode wint, dan is De Graafschap met plek 6 toch ook nog zeker van de na-competitie, nietwaar?
Enfin, Vitesse degraderen zou natuurlijk té mooi zijn. De wens lijkt vader van de gedachte, maar het zou voor mij persoonlijk de ultieme natte droom zijn wanneer wij hen de genadestoot kunnen toedienen in de laatste thuiswedstrijd. Maar ik gun Bonnie ook dat plezier, al lijkt dat onwaarschijnlijk aangezien er dan nog 2 wedstrijden te spelen zijn. Op zich heb ik Europees voetbal er wel voor over wanneer we deze omhooggevallen vereniging dat laatste zetje kunnen geven.
Nu terug naar een reëeler scenario. Volendam heeft nog een bijzonder zwaar programma. Echter met een beetje geluk zijn tegen het einde NEC en RBC uitgespeeld. Feyenoord en PSV lijken te sterk. Het lijkt me raadzaam voor de palingboeren om dit weekend te beginnen met 3 punten thuis tegen NAC Breda..
Ook FC Zwolle tereft nog Feyenoord en Ajax. Zwaar dus, daarnaast nog Heerenveen dit weekend. Het lijkt erop dat ook Zwolle nog een voor 'onmogelijk geachte' wedstrijd zal moeten winnen. Groningen en Willem II moet 4 punten kunnen opleveren.
ADO Den Haag lijkt 'op papier' (zo'n mooi cliche) het makkelijkste programma te hebben. Echter de ploeg is de laatste weken nogal uit vorm. Voordeel is dat de ploeg nog een buffertje heeft van 3 punten. Eigenlijk 2, want Vitesse heeft een beter doelsaldo.
Datzelfde Vitesse zal op het eerste gezicht thuis de punten moeten halen. NEC en FC Utrecht. Utrecht zal misschien de laatste wedstrijd wat spelers sparen voor de bekerfinale, wat een voordeel kan betekenen.
Als je het zo bekijkt lijken Zwolle en Volendam te gaan uitmaken we laatste wordt, en Vitesse en ADO wie 15e wordt. Maar we hebben wel eens gekkere dingen meegemaakt, en om er tot slot nog een cliche tegenaan te gooien: een kat in het nauw maakt rare sprongen