Enkele bericht bekijken
Oud 22 April 2004, 09:57   #28
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
huh ik snap het echt niet

die zeehondjes worden gedood zodat er minder vissen worden gedood? zodat de vispopulatie weer op pijl komt?

en al die vissers dan die vissen? die vissen toch veel meer vis op dan driehonderdduizend babyzeehondjes, of zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
of eten de mensen nu ipv vis zeehond?
Nou ik denk dat je het anders moet zien en op de lange termijn..
die 300.000 zeehondjes krijgen allemaal weer nieuwe zeehondjes, waardoor er weer meer komen en er meer vis wordt opgegeten.. de 300.000 zeehondjes die nieuwe zeehondjes krijgen, krijgen er waarschijnlijk ook veel meer zeehondjes dan dat er doodgaan, waardoor er een groeiende populatie is.
Echter kunnen ze dit op een veel vriendelijkere manier doen.. in Australie zijn er projecten opgezet, door voedsel te verspreiden met hormonen waardoor de dieren niet meer zwanger kunnen raken, waardoor ze niet meer afgeschoten hoefen te worden.

Citaat:

ik vind het wel grappig dat de vleeseters onder ons het respectloos vinden. Lachwekkend, want het doden van elk dier is toch respectloos?
Tjah.. het is gewoon hypocriet natuurlijk... ze vinden dat zeehondjes vrij moeten zijn.. maar een koe moet gewoon in de stal staan voor consumptie. Een koe ziet er toch ook veel minder schattig uit?? (niet dus, koeien zijn best mooie dieren)
Daarnaast is het merendeel natuurlijk tegen de manier waarop die zeehondjes worden afgemaakt. En dat is dan wel goed, dat ze daar tegen zijn