Scheidsrechters...
Natuurlijk is er altijd wel iets op te merken aan de scheidsrechters... Dat hoort bij het voetbal..
Maar dit jaar valt het mij wel heel erg op dat veel scheidsrechters een wedstrijd niet aanvoelen en te veel kaarten geven voor pietluttigheden..
Op nationaal niveau:
Zo krijgt Robben tijdens Groningen een gele kaart wegens het hard wegstuiteren van de bal.. Maar wel nadat PSV voor de derde keer een loepzuivere penalty was onthouden..
Op internationaal niveau:
Een of andere Fransman fluit de wedstrijd van PSV tegen Newcastle helemaal dood en is door zijn incompetente optreden mede verantwoordelijk voor de uiteindelijke uitslag...
Gister krijgt Andrade een ongelooflijke rode kaart wegens het met een lachend gezicht een klein schopje geven aan een tegenstander.. Zoiets is geen natrappen, zoiets is gewoon vriendschappelijk. Een gele kaart hiervoor al te streng bestraft imho. Maar het kan wel enorme gevolgen hebben voor Deportivo in de halve finale van de CL.
Zo maar wat voorbeelden van de laatste weken dus.. Ik vraag me toch echt af, zijn de scheidsrechters ineens zo slecht geworden? Of ligt het aan mij dat het me ineens opvalt? Of worden ze overladen met allerlei pietluttige regels door de Fifa/ KNVB, waardoor ze de essentie van het spel missen?