Beleid.. Beleid is niet het juiste woord denk ik. Ik heb het idee dat we steeds meer scholieren.com aan het worden zijn, en dat lijkt me niet de bedoeling.
Een heel simpel voorbeeld; ik studeer persoonlijk marketing, en daarin heb je het zogenaamde USP. Unique Selling Point heet dat, het unieke aan je 'product'. Waarin je je onderscheidt van de concurrent. Voor leerlingen.com laat het zich raden dat scholieren.com een concurrent is. Toen ik me een jaar of 2,5 geleden alhier aanmelde zag je duidelijke verschillen tussen de beide fora. Op scholieren.com heerste een DDR-regime, waarbij niets mocht en nauwelijks ruimte was voor discussie of voorstellen. Opbouwende kritiek leveren was er al helemaal niet bij. De Forumbazen en de beheerders waren de allesheerser en wanneer jij hen niet zinde kreeg je zonder pardon een ban.
Voor de normale surfer maakt zoiets niets uit, maar voor de man die van discussie houdt natuurlijk wél.
Leerlingen.com daarentegen onderscheide zich duidelijk. Er mocht wat meer, en er werd zelfs een heuse staff voor de leden opgericht, waar men met nieuwe ideëen kon komen.
Langzamerhand zijn we echter een scholieren.com II geworden. Zonder namen te noemen zijn er op dit forum admins die zichzelf belangrijker vinden dan het forum. Luisteren is er wel bij, maar meer van 'het ene oor in het andere uit'. Op die manier wek je irritatie bij een bepaalde groep. Het meidenforum is in feite nog het meest treffende voorbeeld natuurlijk.
En dan kom je weer terug op het beleid. Wat is het doel van leerlingen.com? Het grootste forum worden? Het gezelligste? Het beste (forummen= discusiëren met elkander, beste discussieforum?)? Ik wil wedden dat zo'n doelstelling helemaal niet bestaat. Men doet maar wat, zolang het eigen hachje maar niet in gevaar komt. Wanneer je weet wat je wilt worden of bereiken, dan kun je dáár je beleid aan afstemmen, en dan weten ook de FB's wat van het verwacht wordt. Moeten we uitermate streng zijn, of wat losser? Daarom vind ik het beleid niet slecht, ik vraag mij af of er überhaupt een beleid ís!
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
|