Dat lijkt me knap, want zo'n cliché's haal ik zelfs niet uit de kast, want dat was gewoon absurd...
En Bart, ik kom met het voorbeeld van PSV omdat dat me toen opviel, omdat ik wedstrijden van PSV vaker bekijk dan die van Roda JC of De Graafschap..

Tegen Groningen was het niet eens beslissend en tegen Newcastle was het ook niet echt in het nadeel van het fysiek zwakkere PSV dat die scheidsrechter floot (dat ene moment voor rust daargelaten).
En Phit, ik heb het niet eens erover dat een scheidsrechter dingen niet ziet.. Dat is logisch en van alle tijden.
Maar ik zie ze naast die gebruikelijke fouten nog meer rariteiten uithalen die totaal niet in een wedstrijd passen.
Spelers krijgen gele kaarten voor het wegstuiteren van ballen, voor emotionele reacties, terwijl aan de andere kant de bal niet op de stip wordt gelegd in werkelijk overduidelijke situaties.. waar keiharde tackles zeer mild bestraft worden..
Ik heb in Nederland slechts zelden het idee dat een scheidsrechter in de geest van de wedstrijd fluit... Vaker zie ik dat de wedstrijd naar de geest van de scheidsrechter gespeeld wordt.
Maar ik zie natuurlijk ook niet zo heel veel wedstrijden en meer samenvattingen.