Enkele bericht bekijken
Oud 24 April 2004, 16:41   #3
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Ik denk dat van Persie zich er niet goed aan doet om nu al voor Arsenal te kiezen. Die kerel is op zich een goede voetballer, maar conditioneel schort er het een en ander aan hem. Als hij bij Feyenoord al speelminuten krijgt, dan heeft hij na elke actie 4 minuten nodig om weer op adem te komen. Dan moet hij vooral vertrekken naar een competitie waar het speeltempo 1 van de hoogste ter wereld is.

Wenger houdt trouwens van een 'squad rotation'-systeem (kan ff niet op de Nederlandse benaming hiervoor komen ) en van Persie is niet echt een speler die zich makkelijk neerlegt tot het moeten scheppen van een band met de bank.

Daarnaast wordt er zeker in een competitie als de Premier League verwacht dat je elke minuut die je krijgt goed zal benutten, zeker als een basisplaats geen garantie voor je is. Henry kan zich daarom wel een enkel slippertje veroorloven, want hij heeft zijn sporen dik verdiend.

In de Premier League kun je je gewoon geen fouten veroorloven, wat in de Nederlandse competitie nog enigszins geoorloofd is. Als van Persie dus niet aan de torenhoge verwachtingen kan voldoen, wordt hij net zo snel vergeten als dat hij bejubeld wordt. En ik zie het nog wel achteruit met hem gaan.

Daarom denk ik dus dat eerst een overstap naar PSV alvorens hij naar het buitenland gaat een betere keuze zou zijn. Tenzij van Persie van het kaliber Wayne Rooney of Michael Owen is, zal hij in de Premier League op een betrekkelijk jonge leeftijd niet snel slagen...