Onderwerp: Nintendo
Enkele bericht bekijken
Oud 29 April 2004, 16:30   #1
Denden 100 piek
Guest

Exclamation Nintendo

Ik zet mijn vraagtekens bij Nintendo's nieuwe houding ten opzichte van de gamesindustrie. Ze vinden dat er weinig meer te verbeteren valt op grafisch gebied en dat men weer terug moet naar de simpelheid en innovatie van de games van 'vroeger'. Hoewel ik ook vind dat de innovatie tegenwoordig ver te zoeken is, vind ik ook dat Nintendo verkeerd bezig is. Op dit moment is de belangrijkste groep gamers voor gamedevelopers de casual gamers. Zij bepalen tegenwoordig of een console of game goed verkoopt of faalt. De hardcore gamers hebben steeds minder te zeggen in de gamesindustrie, de developers overleven slechts alleen door zich nog te richten op de casual gamers, met mooiere graphics en licenties. De casual gamers zitten niet te wachten op 'innovatieve' shit als de DS(of Nitro), wat in hun ogen slechts de nieuwe gameboy is met twee schermpjes(lekker boeiend). Hoewel de gameboy natuurlijk succesvol is, moeten we er wel op rekenen dat de PSP eraan komt van Sony. Deze handheld bied vette graphics en bekende franchises die wel gedigt worden door casual gamer. Ik vind dat Nintendo zich moet richten op een waardige opvolger van de GBA die de strijd aan kan binden met de PSP. Natuurlijk mag Nintendo lekker origineel wezen(dat MOETEN ze zelfs van mij), dat is een van hun sterke punten. Maar als Nintendo zo doorgaat met gare shit als een onnodige tweede handheld naast hun GBA, dan ben ik bang dat Sony behalve in de console-oorlog, ook in de komende handheld-oorlog de casual gamers voor zich gaat winnen. Hierdoor zal Nintendo mooi in de problemen komen, en Sega achterna gaan(wat ik dus niet wil).

Ook wat betreft hun houding tegenover 'online-play' vind ik zorgwekkend. Ze gaan pas online als het hun wat oplevert. Ze hebben de beste multiplayergames van deze generatie in handen en ze gaan nog steeds niet online!!!!!Kijk hoe populair XBOX-LIVE nu is met goede online-games, online gaan met de Gamecube kan juist verschrikkelijk goed uitpakken voor Nintendo. Maar nee, Nintendo houdt koppig vol dat die schijtGBA-Gamecubeconnectivity juist datgene is wat de gamers tegenwoordig willen. Nintendo maakt wel een groot risico met de DS(of Nitro), maar online gaan durven ze niet. Ik vind het jammer en tegelijkertijd dapper dat Nintendo zo weinig veranderd is. Nintendo blijft eigen,originele ideeën uitwerken en dat vind ik een goede zaak, dit houdt de gamesindustrie interessant. Maar hierbij maken ze vlgens mij gewoon de verkeerde keuzes. Een tweede handheld naast de GBA in plaats van nu al hard aan een serieuze GBA-opvolger te werken om de strijd aan te gaan met de PSP. Connectivity in plaats van online. Verschillende developers hebben Nintendo al laten vallen voor de ps2 of Xbox. Ik kan alleen maar hopen dat het goed afloopt en dat Nintendo in de nabije toekomst goede keuzes maakt, en dat ze het volhouden als concurrent voor Sony en Microsoft. Misschien moet Nintendo hun innovatie voorlopig ff 'beperken' tot het maken van originele games, dat is ook iets wat ze goed kunnen gebruiken.

Zo heb ik ook ff weer mijn verhaal kwijt, dat lucht op.
Nou, zo denk ik er dus over. Boeiend hé?
  Met citaat antwoorden