dit heb ik al op dmf gepost, hele discussie blabla, maar zal m hier ook even posten
--
Ik heb nog iedere keer tranen in mijn ogen gekregen toen mensen vroegen of ik van mezelf hield.
Ik begin steeds meer om mezelf te geven, en van mezelf te houden.. Steeds meer onafhankelijk van de levens van anderen.. Steeds meer waarde voor mijn eigen leven, en leven voor mezelf en niet om anderen blij te maken..
Maar echt ECHT houden van mezelf doe ik nog niet. ik geef om mezelf, en dat wordt vanzelf omgezet in houden van. wanneer je maar genoeg met jezelf praat en luisterd naar wat je zelf wil.
--
En houden van zit van binnen en niet van buiten! En dus dat hoef je niet naar buiten te brengen naar anderen, want als je van jezelf houd straal je dat al uit en ben je zeer aangenaam gezelschap omdat je liefde uitstraalt
Ik hou wel een beetje van mezelf. Het maakt me niet uit hoe ik eruit zie, ik wil er natuurlijk op mijn best uitzien, maar als iemand een vervelende opmerking daarover maakt, kan het me wel erg raken (maar dat komt omdat ik me nog teveel aantrek van anderen).
Maar het gevoel van houden van jezelf, is als je in de spiegel kijkt, dat je jezelf lief en mooi vind, en dat je houd van het persoontje dat je bent. Net als je van iemand anders kan houden. Dat je jezelf een knuffel geeft als je dat nodig hebt, dat je jezelf moed inspreekt wanneer het niet zo lekker gaat, en dat je jezelf kan troosten. Dat je altijd iemand naast je hebt. Dat je naar jezelf kunt luisteren, wat je diep van binnen nodig hebt, en wat je eigenlijk wilt. en dan ook naar die behoeften durven luisteren
Ik zal een stukje quoten uiteen boek over van jezelf houden
Als ik het heb over van jezelf houden, bedoel ik iets heel anders dan ijdelheid of arrogantie. Dat is geen liefde. Dat is angst. Ik bedoel dat je jezelf enorm respecteert en waardeert als het grote wonder dat je bent. Ieder van ons is echt geweldig. We zijn goddelijke, grootse uitdrukkingen van het leven en dat mogen we best beseffen. Als dat lukt, lijkt het alsof we volmaakt zijn afgestemd op het universum. Alles begint te stromen. Laten we dus niet alleen van onze naaste houden, maar ook van onszelf, en we moeten met dit laatste beginnen.
Dus ook dat je niet bang bent van de dingen die minder aan je zijn, maar die accepteerd en een deel van jezelf zijn.
-----
maar iid,. pas als je liefde aan jezelf kan geven, dan kan je dat op een juiste manier aan anderen geven.