Enkele bericht bekijken
Oud 3 May 2004, 13:23   #3
LexS
BeHeerser

Standaard

Je hoeft niet zenuwachtig te zijn als je met een jongen gaat praten hoor. Er wordt tegenwoordig van ons mannen verwacht dat wij dat moeten zijn.

Maar het ligt er ook aan hoe goed je de jongen kent. Als er een wildvreemde meid op me af zou stappen op school of op straat en ze zou ineens een gesprek met me aanknopen zou ik wel raar op kijken. Ik ken haar immers niet. Maar waar ik het 'graag' over heb zijn een beetje allerdaagse dingen. Ik heb geen zin om verhalen aan te horen van hoelaat ze thuis was etc. etc. Ik heb ook geen zin om de hele tijd over mezelf te gaan vertellen. Praat bijv. over jongerendingen zoals: Dance events, mode, uitgaan in het algemeen, sport. Wat dan ook.

In een discotheek of café ofzo kan ik me mateloos irriteren aan van die zinnen van: 'Hoe kan het dat jij nog geen vriendin hebt?' enzo. Ga in een disco of café als je echt gelijk een gesprek wilt aanknopen naar iemand beginnen met een gebaar ofzo. Een gebaar van: 'Komop joh, dansen' of 'Pffft wat is het hier heet ofzo'. Of begin met een grappige openingszin. Geen openingszin van: 'Wat zit je haar leuk' of 'Wat heb jij een lekker geurtje op'. Tenminste, daar irriteer ik me mateloos aan misschien vinden andere jongens dat juist leuk. Ik zal mijzelf even schetsen dan dat je misschien weet wat voor soort jongens dit stom vinden: Zit op voetbal, doe een Horeca opleiding, beetje casual gekleed, sta in de disco nooit op te scheppen ofzo maar dans beetje rustig.

Hopelijk heb je er wat aan.

Succes ermee!
LexS is offline   Met citaat antwoorden