ik snap het heel goed, als je ziet wat irakezen met amerikanen doen, hun lichamen met stokken slaan en door de straten slepen,ophangen aan bruggen en in de brand steken. dat frustreert die jongens en meiden, kijk ik snap best dat je af en toe zo'n irakees wil folteren, tuurlijk. maar maak er dan geen foto's van.
en iedereen kan nou wel op me gaan zaniken, maar laten we eerlijk wezen. oorlog is geen picknick, daar gebeurt dit soort shit, niemand houd rekening met het feit wat die militairen daar zien, collegas vrienden die opgeblazen en gehandicapt terugkomen. en wat dat met je geest doet, je wil diegene die jouw makkers dit heeft aangedaan pijn doen, en ik vind dat best begrijpelijk.
niet te vergeten dat vroeger in de tijd van saddam de martelingen van amerikaanse soldaten uitgezonden werden op staatstelevisie.
ik vind het daarintegen niet nodig om ze naakt op mekaar te stapelen en er foto's van te maken. maar als er zo nu en dan 1 verrot geschopt word. pff so what, die irakezen zijn geen haar beter. die zetten in de golfoorog ook stroomdraden op de ballen van amerikaanse militairen.
dit mes snijd aan twee kanten.