Beetje kansloze discussie dit
Of de Amerikanen Irak binnen hadden moeten vallen zullen we het niet over hebben, want daar heb ik ook zwaar mijn twijfels over. Maar feit is nu dat ze het WEL gedaan hebben. En nu ze der eenmaal zitten moeten ze het ook afmaken.
Als ze nu weg gaan laat je Irak in een complete chaos achter. Veel basisvoorzieningen werken nog niet, hoge criminaliteit, en de eigen regering van Irak wordt voorlopig nog nouwelijks geaccepteerd door de bevolking.
Dus wat zal der gebeuren als de coalitie zich terug trekt? Irak valt misschien uiteen, leuke nieuwe dictator of misschien een klassieke burgeroorlog? Nee, laat die militairen der nu nog maar even zitten, en laat ze helpen met het opbouwen van de infrastrucuur en opzetten van goede en eerlijke democratie. Helaas zijn er kleine groepjes Irakezen die dat niet inzien, maarja, zo is het altijd een klein groepje dat het verneukt voor de rest.
Maargoed, als ik jouw een advies mag geven, lees even wat meer en verdiep je wat meer in het onderwerp voordat je weer zo'n discussie begint