7 May 2004, 09:28
|
|
.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
anders ga je even bijdehand lopen doen
|
Citaat:
“Bijdehand ventje!”
Dat is Michael zeker, dat zagen we natuurlijk wel met onze opschepperige grootouders ogen.
Er bestaat geen liever of knapper ventje dan je eigen kleinzoon.
Hij is nu anderhalf jaar en al een hele persoonlijkheid, de arts van het consultatie bureau vind hem erg voor op zijn leeftijd.
Het blokjes opstapelen deed hij feilloos, als een volleerd metselaar, misschien wordt hij toch een bouwvakker.
Een boekje lezen ging ook heel goed, hij wist alle plaatjes te benoemen, misschien toch een leraar in spe?
Het voetballen nam hij heel serieus, “voetballen rennen”, schreeuwde hij terwijl hij de bal een flinke trap gaf.
“Profvoetballer”, kan hij ook nog worden, als oma slaat mijn fantasie regelmatig op hol, dat kan ook niet anders
met zo’n ventje.
De arts was ook heel verbaasd over zijn prestaties, het ging haar boekje letterlijk te buiten.
Vooral zijn woordenschat was te uitgebreid volgens haar rapport.
Een Neerlandicus zou hij ook nog kunnen worden, wat een mogelijkheden zeg.
“Oma liggen”, zei hij gisteren tegen me, dat deed ik direct als een goed afgerichte hond.
Ik mocht liggend met het speelgoedmobiel van z’n broertje spelen, wat een eer zeg.
Voor zo’n bijdehand ventje doe ik alles, ik ben reuze trots dat ik zijn oma ben!
|
|