Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Bovendien liep hij ook al een tijd warm, de situatie is dan toch wel anders dan bij Thompson. Thompson zat namelijk gewoon op de bank en werd puur en alleen ingezet om tijd te kunnen rekken. Zongo werd erin gebracht ter vervanging van een speler, wat dan voor hem jammergenoeg pas aan het einde van de wedstrijd was. Van Zongo vind ik de situatie dus ook ernstiger dan van Thompson.
|
Thompson had ook al een tijdje warmgelopen geloof ik.. maar mocht aanvankelijk weer gaan zitten. Maar ik vind beide gevallen even matig. Kom dan gewoon helemaal niet bij die wedstrijd opdagen of ga niet op de bank zitten als je het vertikt in te vallen. Ook tijdrekken (hoe vervelend ook) is een reden voor een trainer om iemand in te brengen en als speler heb je je daar maar naar te schikken. Als team doe je er alles aan om te winnen en als je jezelf te goed voelt voor een plek op de bank of om het team te helpen, dan vind ik het begrijpelijk dat een trainer (die ook in het vervolg wel serieus genomen moet blijven worden) zo'n speler dan niet meer terug hoeft te zien. Ik kan me geen beroep voorstellen waarbij werkweigering geacceopeerd wordt.