Ik vind nou niet dat we Monaco overdreven moeten ophemelen en te laatdunkend over Porto moeten zijn. Monaco heeft een aantal leuke wedstrijden gespeeld dit seizoen, maar in de wedstrijden tegen PSV bijvoorbeeld vond ik ze allerminst overtuigend. Op de counter wonnen ze geniepig in Eindhoven en in Monaco werd het een moeizame 1-1. Uit de eerste ronde waren eigenlijk alleen de 8-3 tegen Deportivo en de 4-0 tegen het al uitgespeelde en bijzonder matige AEK echt goed. In de achtste finale werd Monaco zelfs compleet weggespeeld door Lokomotive in Moskou en scoorden ze met geluk een belangrijk doelpuntje. Lokomotive had toen met ruime cijfers moeten winnen en daarna in Monaco werd het benadeeld door een zeer dubieuze rode kaart. De uitschakeling van Madrid in eigen huis was natuurlijk super, maar in Madrid hadden ze weinig in te brengen. Ik wil maar zeggen dat het geen wonderploeg is.
Porto oogt misschien erg degelijk, saai zelfs misschien, maar ik vind het best een aardige ploeg. Verdedigend sterk en niets weggevend, creativiteit op het middenveld en voorin klassespitsen. In alle Europese uitwedstrijden werd gescoord. Real Madrid werd in Madrid op 1-1 gehouden (maar thuis verloren ze). Porto was met attractief voetbal tegen Manchester thuis beter, verdiende meer en maakte het in Engeland knap af. Ook Lyon werd overklast, uit en thuis. De duels met Deportivo waren inderdaad dodelijk saai en het voetbal niet om aan te zien, maar dat lag niet alleen aan Porto. Ik vond het in ieder geval niet tekenend voor de rest van de Europese wedstrijden.
Ik vind Porto wel degelijk boeiend om naar te kijken eigenlijk