Ik wil Porto ook niets te kort doen, hoor.. Maar het is gewoon niet bijster spectaculair, een beetje Italiaans. Maar zonder meer een goede ploeg.
Monaco heeft zeker mindere wedstrijden gespeeld, maar overall gezien was men wél de best voetballende ploeg in deze CL-campagne. Thuis tegen PSV vond ik ze overigens beter dan de Eindhovenaren, al was ik toen zeer tevreden met het punt dat PSV pakte. Daardoor vergat ik eigenlijk dat ze tot de 60e minuut nauwelijks iets in te brengen hadden.
Ook thuis tegen Chelsea heb ik een super-wedstrijd gezien, waarin ik me geen moment verveeld heb. Het is natuurlijk ook een beetje sympathie hebben voor de underdog, maar voor Monaco geldt zelfs dat niet echt. De ploeg steekt prima in elkaar, en heeft eigenlijk nauwelijks zwakke schakels.
En datzelfde geldt ook voor FC Porto, en ik denk ook dat die ploeg vanuit de underdog de finale best wel eens zou kunnen gaan winnen. Real Madrid heeft een prima voorhoede en middenveld, maar achterin is het vaak een drama, en steunt men op keeper Casillas. AC Milan staat achterin wel weer goed, maar scoort weinig, of is afhankelijk van Sjevtsjenko. Arsenal heeft achterin de snelheid van een wijngaardslak.
Kort resumerend: terechte finalisten, en ik hoop op een zege voor Monaco