Enkele bericht bekijken
Oud 10 May 2004, 12:40   #34
Marijk.
Guest

Standaard

Het blijft moeilijk maar ik kies ook liever voor doof.
Muziek is ook heel belangrijk voor mij. En de meeste mensen die voor blind kiezen die kiezen dat dan omdat ze zo van muziek houden. Hoe meer ik er over na ga denken hoe moeilijker het word. Een leven zonder een enkel geluidje. Ik vind het soms al erg als het een paar minuten echt ontzettend stil is. Daar kan ik gewoon niet tegen. En je zit inderdaad met het communiceren. Vooral met mensen waar je normaal mee kon praten wat je nu niet meer kan. Moeilijk!
Maar zien is ook zo mooi. Films kijken lezen etc. Eigenlijk doe je heel veel met je ogen. En dat zou betekenen dat je dat allemaal niet meer kan. Je kan nu ook geen muziek stukken meer lezen. En dan het idee dat je altijd in het donker zit. Natuurlijk heb je altijd je fantasie nog maar er zijn zo veel mooie dingen om te bekijken dat je dat echt gaat missen. Vooral omdat je weet wat je mist.
Ik kan echt niet kiezen en dat hoeft gelukkig ook niet ik ben blij dat ik zo gezond ben. En ik bedenk me dat er mensen zijn die echt blind zijn en echt doof zijn. Die hebben er ook niet voor gekozen maar ze moeten er wel mee leren omgaan. Respect voor deze mensen
  Met citaat antwoorden