Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2004, 10:22   #12
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kampie
Geen Hasselbaink, geen Melchiot, geen de Jong

Is eigenlijk wel logisch.. maar ik had ze er graag gezien.. beter dan Reiziger, van Bommel en Overmars (of Robben die al 6 week niet gespeeld heeft)
Ik gun zeker De Jong een selectie en ik denk ook wel dat hij het verdient heeft, maar een bondscoach mag maar 23 spelers meenemen en dus moet je keuze's maken en spelers voor bepaalde posities meenemen. Dat verklaart ook het afvallen van Hasselbaink (voldoende andere topspitsen en je kunt beter andere posities goed bezetten ipv een extra spits terwijl mensen als v/d Vaart er ook kunnen spelen). Melchiot zou je kunnen vervangen voor Reiziger (ook al heeft Reiziger gewoon een basisplaats in Barcelona, Lars ), maar de Jong is geen echte rechtsback of buitenspeler, dus in plaats van Overmars zou wel kunnen maar dan hou je alleen van der Meyde en Robben over voor op de flanken. En Overmars in vorm is gewoon goed bruikbaar: explosief, prima voorzet, actie in huis en hij speelt al enorm lang met de meeste internationals. Lastige keuzes.

Seedorf zou ik trouwens ten alle tijden meenemen, ook al speelde hij kut tegen België (alleen voor wat betreft die wedstrijd en een klein deel van Schotland ben ik het met je eens Bart). Ik krijg namelijk juist het idee dat hij en Davids sinds Schotland-thuis juist in dienst van het eftal spelen. En in dat geval is Seedorf een van de betere internationals als je het mij vraagt.
  Met citaat antwoorden