Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2004, 13:11   #16
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kun jij mij uitleggen waarom dan telkens weer de keuze voor de oude hap valt, die al tig keer de kans hebben gekregen en het nooit hebben waargemaakt? Reiziger mag voor mij best mee voor op de bank, maar wat voegt Frank de Boer nog toe, als je ook Nigel de Jong hebt? Zul je straks zien dat Nederland zich weer niet plaatst voor het WK 2006, speelt zo'n jongen zijn eerste toernooit alsie straks 25 ofzo is..

Seedorf speelde ook tegen Griekenland weer zijn eigen wedstrijd heb ik van diverse kanten gehoord. Seedorfs kwaliteiten als voetballer staan overigens niet ter discussie, maar een dergelijk egoïstische voetballer die niet wil beseffen dat voetbal een teamsport is, en nauwelijks respect heeft voor het volk moet je gewoon lekker verongelijkt in Milaan laten zitten. Davids mag overigens wel mee, lijkt wel te beseffen waar het om draait.

Overmars vind ik een lastige. Ik zou hem niet meer in de basis zetten, eerder Zenden of Robben linksbuiten..
Dat heb ik geprobeerd uit te leggen. Advocaat is een vrij conservatieve bondscoach en is niet een groot verjonger, maar jonge spelers moeten wel ter vervanging klaarstaan. Ze moeten beter zijn dan de zogenaamde 'oude hap' om naar zo'n toernooi te gaan. Ik vind dat Nigel de Jong in Oranje thuishoort, maar het is geen vervanger voor Frank de Boer, simpelweg omdat de Jong geen echte centrale verdediger is. Heitinga is dat wel, maar verder zie niet veel grote talenten voor de centrale posities in de verdediging. Frank de Boer voegt misschien niet zo veel meer toe, maar kan als reserve mee. Je zou dan Ooijer in plaats van de Boer mee kunnen nemen. Afgezien van de Jong heeft Advocaat vrijwel alle talenten mee genomen, afgezien van Van Persie, maar die moet het naar mijn idee eerst nog laten zien. We moeten niet doen alsof Advocaat de ontwikkeling van Nederlands talent blokkeert en dat hij weigert een compleet schawuwelftal van jonge, goede spelers dat klaarstaat mee te nemen.
  Met citaat antwoorden