Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2004, 16:59   #64
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tosyali
jah, en dat wordt ook nog een versterkt door de woorden van Charles Darwin:

denk niet dat ik die gek geloof hoor, er is allang bewezen dat zijn theorie niet klopt(andere theories).
Paron me? Gek? Je weet hopelijk wel waar je het over hebt? Of zijn theorie niet klopt... ik betwijfel het. Dat zeg jij nou snel, maar ik kan mij weinig serieuze theoriën indenken waar het tegendeel bewezen is.

Citaat:

Sommige mensen die zeggen dat zij in naam van de godsdienst handelen, begrijpen hun godsdienst niet goed of voeren het op de verkeerde manier uit. Daarom is het onjuist om een idee van die godsdienst te vormen door de activiteiten van die mensen. De beste manier om de islam te begrijpen is door zijn heilige bron.

De heilige bron van de islam is de Qoer-aan; en het model van de moraal in de Qoer-aan - islam - wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Qoer-aan is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede, en een moslim die volledig volgens deze moraal leeft is zeer verfijnd, verstandig, tolerant, eerlijk en inschikkelijk. Aan degenen om hem heen geeft hij liefde, respect, vrede en een gevoel van vreugde in het leven.
Leuk, maar wat wil je ermee zeggen? Dat iedereen maar generaliseert dat de Islam slecht is? Dat zou een generalisatie terug zijn. Geen idee waar je nou op probeert te doelen.
  Met citaat antwoorden