Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
Op EK 96 en WK 98 kon ik Seedorf wel schieten. Maar het valt me op dat ik die jongen liever heb dan van Bommel. Van Bommel speelt vaak erg laf de bal naar de zijkant of naar achter terwijl Seedorf veel vaker een aanvallende pass geeft. Ik had eerst ook van die meeloopverhalen over Seedorf totdat Zwarma me ogen opende en ik besefte dat die jongen toch echt wel goed is. Alleen kan ie gewoon niet op doel schieten
|
Van Bommel is de meest ondergewaardeerde speler in het NL XI-tal. Natuurlijk kun je lekker aanvallen met Sneijder, van der Vaart, Robben en Van der Meijde op het middenveld. Alleen is dat de naïeve instelling die heel Nederland (incl. Zwarma) heeft, en daarom wint Nederland ook nooit prijzen, terwijl als je nuchter naar ons elftal kijkt je alleen maar kunt concluderen dat het stuk voor stuk prima voetballers zijn. Van Bommel echter kan prima voor de verdediging spelen, ballen afpakken, en ze dan inleveren of zelf opbouwen, want dat kan hij óók. (helaas maakt hij van dat wapen te weinig gebruikt)