Arthur, als je mij in de spits zet, 10 jaar lang, ook in elk onbeduidend oefenpotje tegen San Marino, dan schop ik er ook heel wat in.. Dat is wat overdreven, maar raakt wel de essentie.
Er is geen speler in het Nederlands elftal met zo ongehoord veel krediet als Patrick Kluivert, terwijl hij in clubverband meermaals wekenlang achtereen faalt, en voor een spits opvallend weinig scoort. Die titel all-time topscorer zegt mij dan ook niets.
Waarom krijgt een man als Mackaay zo a-sociaal weinig kansen? Niemand in Duitsland snapt er ook maar iets van waarom die man niet onomstreden is. Samen met Van Nistelrooij. Mackaay heeft het overal waar hij speelde waargemaakt. Onbegrijpelijk, die man scoort veel, véél makkelijker dan Kluivert.
Daarnaast, maar dat is een persoonlijke mening, vind ik Kluivert de belichaming waarom zoveel mensen een hekel hebben aan het Nederlands Elftal. Arrogant in interviews, niet overlopend van werklust en geprikkeld bij het minste beetje kritiek. Geef mij dan maar dat soort nuchtere, sympathieke jongens als Mackaay en Van Nistelrooij