Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2004, 16:45   #12
Xessex
Guest

Standaard

Ik ben 5/6 jaar lang op de basisschool gepest en ik kan uit ervaring zeggen dat over het algemeen de schoolregels op die school nogal tekort deden op dit gebied. Ik ben echt heel lang geteroriseerd en had dan ook in mijn optiek het volste recht om mij zo af en toe te verdedigen...maar wie zat dan meestal het langst op school achteraf..juist ik ja. ..

Op die momenten voelde ik me beledigd omdat je dan zoveel onrecht wordt aangedaan. Want al die keren dat er ook iets gebeurde maar er niet ingegrepen werd of er niemand bij was lijken dan niet mee te tellen.

Ik zou het vanuit eigen ervaring dan ook goedkeuren om iemand die pest een keer goed op zijn nummer te zetten zonder verdere consequenties. Helaas denkt de school daarbij niet mee en krijgen je ouders een preek op de ouderavond...dat ze mij maar hadden moeten leren beheersen. Ja dikke lul drie bier.

Ik heb echter wel een triomf behaald toen de grootste etter uiteindelijk een keer week werd toen zijn ouders gingen scheiden. Toen heb ik hem hartelijk uitgelachen terwijl hij in de klas stond te huilen. Dat had ie ook ruimschoots verdiend (na 5/6 jaar wekelijks klappen vangen op zijn commando).

En voor de rest heeft het mij gelukkig ook niet geschaad omdat ik toen in die tijd heb geleerd dingen voor mijzelf op te lossen. Ik ben er echt een sterker mens door geworden en wroeging voel ik dan ook niet. Deze basis is vooral op de middelbare school zeer bruikbaar geweest. Eigenlijk ben ik er zeer onaantastbaar door geworden. Weinig kan mij nog van mijn stuk brengen....

Echter 1 nadeel heeft dit wel....je gaat je onbewust afschermen van mensen...je creeert een afstand of je gaat dat uitstralen...en tegelijkertijd is het ook veel moeilijker om je eigen ik nog te tonen aan iemand...op het relationele vlak speelt dit mij wel parten.

Maar om ontopic te blijven. Mensen die echt lange tijd iemand pesten en idd psychisch leed zouden kunnen veroorzaken mogen van mij echt een keer een gigantisch pak slaag krijgen. Hier weegt namelijk bij mij toch dat dat de mogelijke oplossing kan zijn en lichamelijk leed in de meeste gevallen nooit erger is dan welk psychisch leed ook. En de gepeste die een keer terugslaat zou een faire behandeling moeten krijgen van de school.

Laatst aangepast door Xessex : 24 May 2004 om 16:47
  Met citaat antwoorden