Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2004, 22:15   #1
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face Nederland-Duitsland 'haat'

Gisteren toen ik met de trein naar Karlsruhe ging om aldaar een voetbalwedstrijd te bekijken raakte ik aan de praat met een Duitse man, die mij iets vroeg dat ik opmerkelijk vond. Het ging in eerste instantie over zijn bewondering voor het Nederlandse voetbal, en al pratende kwamen we natuurlijk ook over het aanstaande EK te spreken, in het bijzonder de confrontatie Nederland-Duitsland.

Op een gegeven ogenblik vroeg de man mij ernaar waarom 'wij' toch zo'n haat koesteren jegens Duitsland. Nadat ik de man duidelijk had gemaakt dat dat voor mij in ieder geval niet zo gold zei hij dat hij ook de indruk had dat de inwoners van de grensstreken dat ook niet zo ervaren maar de 'hollander' wél. Mijns inziens zou dat best wel eens zo kunnen kloppen, en mij vraag luidt dan ook: waarom? De oorlog hebben de meeste mensen niet meegemaakt, wat kan dan de oorzaak zijn?!
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden