Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2004, 23:01   #4
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik kan je zeer vertrouwelijk mededelen dat dat absoluut niet zo is. Nauwelijks in ieder geval. Een liedje 'ohne Holland fahr'n wir zu WM' is puur en alleen gemaakt vanwege de haat ándersom.

Wat zouden Duitsers tegen ons moeten hebben? Met voetbal winnen ze vrijwel altijd van Nederland, Nederland heeft Duitsland nooit aangevallen in een oorlog..

Duitsers bewonderen Nederland juist. Het voetbal is vaak mooier, en beter. Het sociale stelsel is hier vele malen beter. In Duitsland is een helft van het land nog druk hertstellende van de DDR-cultuur, dat ook duidelijk invloed heeft op de rest van het land. Ook moet je niet vergeten dat Duitsland met Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, België en Luxemburg wel aan meer landen grenst, en niet zoveel heeft met Nederland. Ja, de grensstreken natuurlijk, maar dat was het dan ook..
Een oorlog van ruim 50 jaar geleden is een kansloos argument voor haat. Mensen die zo kortzichtig zijn, zijn redelijk zielig. Nogmaals, het enige wat ik me kan voorstellen is voetbal. En dan nog is het maar de vraag hoe ver mensen gaan. Het is een dom spel, haat jegens je buurland omdat je zelf niet kan voetballen is redelijk zielig.
  Met citaat antwoorden