Enkele bericht bekijken
Oud 25 May 2004, 15:58   #15
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieve colafles
als jij dan deze vragen voor me maakt:
  • welke verschillen en overeenkomsten hebben de versieringen van een vroege christelijke kerk en een romaanse kerk?
  • bogen als overeenkomst? met als verschil dat ik denk romaanse kerken wat rijkelijker versierd waren dan de middeleeuwse, of juist andersom. Heb je er een blaadje bij gekregen? neem aan van wel, anders mag je alsnog wel ff bij me langskomen om ze te maken
  • waarom wordt muziek tot de zeven vrije kunsten gerekend en de beeldende kunst niet?
    goeie vraag... zou t ni weten
  • op welke manier beinvloedde de kerk de kunst in de middeleeuwen?
    Op elke mogelijke manier de kunst in de middeleeuwen had slechts een religieuze betekenis, alles stond in het teken van de bijbel
  • Leg uit hoe het middeleeuwse religieuze toneel ontstaan is uit de liturgie
    komt me bekend voor, de liturgie, maar kan er zo nie opkomen
  • waarin us er sprake van een haat-liefde-verhouding tussen kerk en toneel?
    zoals elke haat liefde verhouding: ze kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar
  • Waarom mocht toneel veel langer in de kerk blijven bestaan dan dans? Welke overeenkomsten zijn er tussen het uit de kerk bannen van toneel en van de dans?
  • Verklaar het ontstaan van processies
    formaliteit, teken van voornaamheid en respect. zoiets stel ik me voor iig
  • Waarom ontstonden de dodendansen? Betrek in je antwoord de middeleeuwse visie op leven en dood
  • De dood wordt vaak afgebeeld als een danser. Waarom?
    door die dodendansen die ontstonden he dan krijg je bij dans op een gegeven moment het beeld van de dood vanzelf. Ik kan me ook voorstellen dat de danser net als de dood vreemde maar fascinerende sprongen kan maken.
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 25 May 2004 om 16:00
0Vera is offline   Met citaat antwoorden