Enkele bericht bekijken
Oud 31 May 2004, 19:19   #76
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Engels krijg je hier vanaf de basisschool (tenminste, ik dan).. Dat is vanaf een jaar of 11/ 12..
En zoals ik al zei is het logisch dat jullie veel onderwijs in de Franse taal krijgen, aangezien jullie halve land Frans spreekt als moedertaal..
Voor Nederlanders is het een secundaire taal, van evenveel belang als het Duits. Duits is wellicht nog belangrijker, omdat Nederland veel meer handelsbetrekkingen heeft met Duitsland dan met Frankrijk... Daarom dat men op het laagste gangbare niveau volgens mij de keuze heeft tussen Frans en Duits en dat men op hoger niveau een minimale basis van het Frans en Duits onderwezen krijgt, waarna men kan kiezen in welke taal men zich verder ontwikkeld. Beide kan natuurlijk ook, dat is afhankelijk van je gekozen richting.. Een technisch ingesteld persoon zal de talen natuurlijk niet zo ontwikkelen en een taalmens kiest voor beide talen.
Dat alles naast het verplichte Engels natuurlijk..
Verplicht Engels? Verbaast mij eerlijk gezegd, verplicht engels in alle richtingen?

Ik kan begrijpen dat frans voor jullie minder belangrijker is, maar toch blijft 't een wereldtaal, en moet je toch enkele van je wereldtalen echt wel onder de knie hebben...
  Met citaat antwoorden