de kracht van microsoft zit hem in compatibiliteit. de open office die zogenaamd 100% compatible is geloof ik niet meer zo in. de verschillen in opmaak zijn minimaal maar ze zijn er wel. erg vervelend als je serieus iets maakt en in micsoft office ziet het er net wat anders uit.
Outlook is natuurlijk een prachtig mail programma ook blijft het snel hoeveel mail je ook in je postbus laat staan. de krachtige koppeling met exchange maakt outlook echt een top programma.
Word is natuurlijk een prima tekstverwerker en prima te gebruiken voor het maken van elk soort document. gebruik alleen nooit de funcie opslaan als html. die maakt html output waar w3schools van op zijn plaat gaat.
Excel is natuurlijk een spreadsheat programma. en die zijn gemaakt voor boekhouders. alleen boekhouders kunnen er mee werken en die schijnen er altijd goed tevreden over te zijn dus swat
Powerpoint is mooi om een presentatie te maken die snel in elkaar te steken is en tog goed en profi over kan komen. flash is idd mooier maar kost meestal veel meer kennis en tijd. in Powerpoint kan elke sales eikel een presentatie bouwen om bij klanten te vertonen.
Acces is meest waardeloze ooit. tragere databases ken ik niet en het is veel te veel op theorie gericht. enige leuke functie die het kan is formuliertjes maken en die koppelen aan de database met slechts muisklikken en slepen. Alleen een nuttig pakket als je eenmalig een iets moet doen met databases. wil je iets structureels val je altijd terug op oracle en of mysql.
Invisio is natuurlijk een ontwerp programma en daar komt microsoft nieuw mee op de markt. tis puur wat de ontwerper van programatuur wil en of hij er mee kan werken ik prefereer smartdraw maar ik ken mensen die gebruiken invisio serieus.
Microsoft project. mooi pakket maat veel te veel op enorme projecten gericht. je moet al snel veel te veel verplicht invullen wil je de mooie statestieken en vergelijkings tools er op los kunnen laten.