Enkele bericht bekijken
Oud 31 May 2004, 23:14   #103
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Daar ga je al. In Nederland is het met Engels en Frans eigenlijk net andersom. Hier krijg je vanaf je 10e/11e Engels en veelal pas op je 12e/13e Frans. En Duits krijgen we hier ook vaak pas vanaf ons 12e/13e, al kan ik het me voorstellen dat kinderen aan het grensgebied al iets eerder Duitse les krijgen.

Zo heb ik nu ook al iets van 7 of 8 jaar Engelse les achter de rug (los van de games die ik op me 8e al op de Nintendo speelde), heb ik 6 jaar Frans gehad en 2 jaar Duits. De pest echter met Frans en Duits is dat het (in Nederland) in vrij weinig dingen wordt toegepast, waar dat bij Engels wel het geval is. Omdat je dan maar enkele uren per week met een taal als Frans en Duits te maken krijgt, maak je je met dat soort talen ook niet zo heel snel eigen.
Het is nu ook niet zo dat wij meer in aanraking komen met Frans & Duits, Walloniė en duitstalig Belgie is (voor de meesten) nog ver af.. het is wel zo dat we weten dat het later van ons verwacht wordt dat we zeker frans kunnen spreken in een solicitatiegesprek..

En het is ook zo (om te veralgemenen) dat het bekend staat dat de nederlanders beter zijn in Engels dan de Belgen (alhoewel dit aan het verminderen is), waarschijnlijk omdat jullie het al vroeger leren

Nu ja, ik vind het ook wel "interessant" om naar Germaanse talen enkele Romaanse te leren
Sedes is offline   Met citaat antwoorden