Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen. Opzich wil ik graag donor worden, maar ten eerste vind ik het toch wel een beetje een raar idee dat mijn organen dan uit mijn lichaam worden gehaald. Het is toch iets van mij. Aan de andere kant vind ik het juist een hele hele hele mooie gedachte dat ik toch nog iets voor anderen kan betekenen als ik dood ben.
Ten tweede..mijn moeder is (bewust) geen donor om dezelfde reden die LoeLoe geeft en ik kan het me wel goed voorstellen. Ik weet ook dat zij het geen prettig idee zou vinden als mij wat overkomt en ik wil mn organen afstaan. Dat ze me 'incompleet' moet begraven. Mijn vader is bijvoorbeeld geen donor en wil het aan zijn nabestaanden overlaten. Opzich zou ik dat ook wel willen, maar dan weet ik zo al dat ze het niet laten doen dus kan ik net zo goed invullen dat ik geen donor wil zijn. Maar toch..stel dat ik doodga..dan zadel ik mijn nabestaanden op met nog een lastige keuze.
Ten derde vind ik het een beetje egoïstisch als ik geen donor word..stel dat ik zelf ontzettend ziek word en ik heb een donororgaan nodig dan zou ik daar ook ontzettend blij mee zijn. Ik wil ook eigenlijk wel bloed gaan geven al vind ik het wel doodeng...maar dat is iets dat je zelf toch weer aanmaakt dus dat vind ik sowieso bijna iets vanzelfsprekends.
Moeilijke kwestie vind ik..dat donorschap..