Onderwerp: Netwerk
Enkele bericht bekijken
Oud 7 June 2004, 16:12   #8
not-known
Guest

Standaard

Lezend dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larsjuh
inet delen over paar pc's 2 tot 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
klein netwerk met 2 pc's-->crosscable Nvt
iets groter netwerk voor thuis gebruik-->hub Mwah valt te bezien. Hubs kopen is redelijk zinloos als je voor veel minder geld al een kleine switch hebt. Hubs zijn redelijk outdated apparaten.
middelgroot netwerk wat snel moet zijn-->switch Is ook aan te raden op klein netwerk. Scheelt een hoop gezeik qua snelheid en zijn al in 5pt uitvoering te vinden.
groot netwerk wat ook snel moet zijn-->switch met router
Router en switch zijn gewoon geïntegreerd, dus alleen router volstaat. Verder maakt het qua snelheid niet uit. Router is alleen specefiek gemaakt om 2+ verschillende netwerken aan elkaar te knopen.
Theoretisch is een router zelfs slomer dan een switch.
zo ongeveer en dan heb je nog keuze in bedrading, coax, utp, draadloos of glasvezel Coax is hopeloos outdated voor thuis gebruik, utp is meest gebruikt met daarop volgend draadloos. Fiber is pure overkill en veel te duur

en inet delen hoeft niet altijd via een router te gaan, ik heb het thuis via een server en hub en dat werkt ook goed en is nog een stuk goedkoper ook

Hmm dat vraag ik mij ten zeerste af... Routers heb je tegenwoordig al voor een paar euro.
Tenzij je de tijd om de pc te installeren, beveiligen, etc. niet meerekent
  Met citaat antwoorden