Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Waar is Makaay Bas?
|
Ik ben het met je eens dat Makaay een top-spits is en op dit moment beter in vorm is dan in ieder geval Kluivert. Misschien zelfs beter dan van Nistelrooij. Waarom kies ik dan toch niet voor Makaay zul je denken, omdat ik vind dat Makaay niet de type spits is voor een 4-3-3 systeem en v. Nistelrooij past dan beter in dat plaatje. Daarnaast staat Makaay altijd scherp en randje buitenspel. Met de kwaliteit van de huidige grensrechters overal te wereld ben ik bang dat we hier vaker de dupe van worden dan dat we er voordeel uit hebben. Daardoor verlies je dus juist vaak de bal waar je hem eigenlijk vast wilt houden om je aanval op te kunnen bouwen. Ik vind dat we meer hebben aan de balvaste spits van Nistelrooij die het neusje voor de goal ook zeker wel heeft. Makaay is zeker een top-spits, maar ik vind hem op dit moment niet de juiste persoon.
Dan wil ik nog wel een keuze uitleggen. Waarom kies ik bijvoorbeeld neit voor vd. Meijde. Eigenlijk ook weer om 2 redenen. Ik vind Overmars (hoe dan ook) qua voetballer beter en gevaarlijker. Bovendien is Overmars oorspronkelijk rechts en kan hij daar dus zeker wel redelijk uit de voeten. Daarnaast heb ik het gevoel dat je vd. Meijde onmogelijk aan de linkerkant neer kan zetten en heb ik het gevoel dat Robben (door zijn individuele genialiteit) ook best aan de rechterkant uit de voeten kan. Die kan je dan dus ook weer laten wisselen van positie, waar sommige verdedigers (uiteraard niet alle) gewoon problemen mee hebben. Zeker ook omdat Robben en Overmars toch wel verschillende voetballers zijn. Robben is meer de speler die op zijn techniek en souplesse sierlijk door de verdediging snijdt en Overmars is meer de speler die bij een individuele actie optimaal gebruik maakt van zijn snelheid en beide kanten op kan draaien wat hem eigenlijk onvoorspelbaar maakt en ook zeker mooi om te zien voetballen. Bovendien kan je beide spelers erg mooi de diepte in sturen (wat trouwens ook met vd. Meijde kan) wat ik overigens ook weer een reden vind om de op buitenspel voetballende Makaay niet te laten spelen.
Ach jah keuzes keuzes, iedereen zijn eigen mening

.