Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik zou absoluut niet meer kiezen voor Van der Sar. A. Alledrie onze keepers spelen niet meer bij topclubs. Daarnaast wordt ik een beetje moe van die oude garde, die vervang ik zoveel mogelijk. Aangezien ik veronderstel dat Westerveld inmiddels minstens zo goed is als Van der Sar kies ik voor hem.
|
Wat een flutargument. Van der Sar wordt niet om zijn kwaliteiten gepaseerd, maar omdat hij van de 'oude garde' zou zijn

Omdat Westerveld toevallig 29 is, mag hij gaan keepen?

Ik vind Westerveld echt een prima keeper, begrijp me niet verkeerd, maar deze redenering waar Van der Sar even afgeschreven word, volg ik niet.
Citaat:
Als rechysback negeer ik even het gemak van onze infantiele bondscoach en kies ik voor Melchiot. Echte rechtsback, die aanvallend ook iets kan, en daarnaast (bijna) wekelijks de stijd aanbind met topspitsen.
|
Tja, voor Reiziger geldt precies hetzelfde. Heeft een vaste basisplek. een goed seizoen gehad in een topcompetitie en hij komt ook wekelijks topspitsen tegen. Ik vind Reizger zelfs nog meer diepgang hebben dan Melchiot.
Citaat:
Voor het centrum staat Stam buiten kijf. Weliswaar toonde de man na het duel tegen Ierland aan het IQ van een ingeblikt sardientje te hebben, en bovendien is hij voorstander van een stadion vol met molens, maar hij is kwalitatief één van de beste verdedigers van de wereld.
|
Met het laatste ben ik het uiteraard eens, de rest van het verhaal raakt natuurlijk kant noch wal. Zodadelijk gaan we iemand nog niet opstellen om zijn politieke voorkeur, zijn hobby's die je niet aanstaan of om het feit dat zijn vrouw lelijk is
Citaat:
Naast Stam kies ik voor Cocu. Hij hoort sowieso in het elftal. Frank de Boer komt te kort, en Bouma wil ik linksback hebben. Dus Cocu.
Linksback dus Bouma. Kan hij het minste kwaad en Van Bronckhorst en Zenden zijn verdedigend veeeeel te kwetsbaar. Bouma kan dat wél, en heeft rugdekking van Cocu.
|
Cocu in het centrum is ok, maar Bouma op linksback terwijl je in Van Bronckhorst een linksback uit een topcompetiei in bloedvorm hebt, begrijp ik niet. Wat je zegt trouwens: de linksback heeft rugdekking van Cocu, dus dan mag hij best wat aanvallender spelen. Dat is zelfs de bedoeling, aangezien hij toch geen man bij zich heeft. Van Bronckhorst kan daarnaast ook bets verdedigen als het moet.
Citaat:
Voor de verdediging is Davids de beste optie. Daarvoor spelen in mijn opstelling Seedorf en Sneijder. Seedorf is de enige die overtuigd van de huidige middenvelders. Ik ben geen liefhebber van de man, hij zorgt voortdurend voor onrust, speelt continue zijn eigen wedstrijd maar lijkt wel als enige in vorm.
Links staat Robben niet ter discussie. Rechts kies ik voor Van der Meijde, omdat hij de enige rechtsbuiten is.
|
Hier kan ik me wel in vinden, alleen weet ik niet waarom Robben niet ter discussie staat? Een groot talent en een bruikbare speler, maar geen wedstrijd gepeelde de afgelopen maanden en de vraag is dus hoe het met zijn vorm is. Van der Vaart laat jij nu uit je basis, maar die zou ook op links kunnen spelen. Wat minder als een echte linksbuiten welliswaar. Hoe doe je dat trouwens met Davids, je zegt hem voor de verdediging neer te zetten, maar in je opstelling staat hij op links?
Citaat:
En ik snap niet dat mensen in de spits nog stééds niet kiezen voor Roy Makaay. Onbegrijpelijk gewoon. Want ja, ondanks zijn sympathie, ondanks zijn goals voor Manchester, ondanks zijn 3 goals tegen Schotland, is Van Nistelrooij ho-pe-loos uit vorm. Kies dan voor Makaay. Zijn tegenstanders doen het in hun broek voor hem. Hij is in bloedvorm, hij scoort aan de lopende band voor een inferieur team als Bayern München, tegen ploegen die afbraakvoetbal spelen. Zo'n man moet buiten kijf staan. Ballack lacht zich rot dat hij hier in Nederland nog stééds niet onbetwist eerste spits is. Bovendien, van minder belang, is de man eindeloos sympathiek, en heeft hij nooit een serieuze kans gekregen in het Nederlands elftal. FORZA MAKAAY!!!
|
Makaay verdient zeker meer kansen, maar je overdrijft toch als je zegt dat Van Nistelrooy "ho-pe-loos uit vorm is". Daarnaast gaat het er natuurlijk om of Makaay goed uit de voeten komt als enige spits in een 3 spitsensysteem. Pluspunt is in ieder geval dat hij dan Seedorf achter zich zou hebben (maar die is gebleseerd voor Duitsland).