Onderwerp: EO-jongerendag.
Enkele bericht bekijken
Oud 13 June 2004, 15:11   #29
koelkast
ubergruber

koelkast's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stapper
ik moet wel toegeven dat pfp wel een punt heeft
er zijn zoveel van die jezus freaks die zijn gehersenspoeld
dat zijn de fundementalisten onder de christenen
die hun zwaard oppakken en ten strijde trekken voor het leger van god

en dan zeggen ze dat de islam zo erg is, maar deze jongere zijn bijna even erg

van die mensen uit urk en spakenburg, die zijn gewoon allemaal opgegroeid met god en dat is erg, ze kunnen nergens anders over na denken en kunnen bijna niet genieten van de dingen des levens omdat het niet mag van de bijbel, gehersenspoeld
er zijn inderdaad een aantal extremen onder deze nederlandse glovigen die nog zonder televisie thuis leven en op zondag niets anders doen als naar de kerk gaan. leven helemaal in het teken en doen en laten van god, laten hun kinderen niet inenten tegen ziektes enz. Je kan van deze kinderen uit de gezinnen zeggen dat ze gehersenspoeld worden.

Echter deze "kinderen" en mensen zul je bijvoorbeeld nooit op de EO jongeren dag zien. zij zouden deze dag als veel te vrij en open bestempelen. de mensen waar je het over hebt zijn nu juist NIET de mensen die je op de eo jongeren dag zal vinden.

pfp en jij generaliseren door te claimen dat iedereen die glovig is en voor zijn plezier naar een event gaat als de eo jongeren dag een extremist zou zijn, zijn hele leven stelt tot in het extreme in het teken van god, gehersenspoeld zou zijn en zelfs een gevaarlijk persoon zou zijn. Dit soort uitspraken tonen je onkunde en desintresse in de maatschappij duidelijk aan. ik raad je aan eens wat meer in dingen te verdiepen alvorens je zeer beladen en beschuldigende uitspraken doet.

Ik sta werkenlijk weer eens perplex hoe sommige mensen er rare ideeen op na houden over andere mensen