Onderwerp: Ik kap er mee..
Enkele bericht bekijken
Oud 13 June 2004, 21:38   #5
bloempjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dupke
he meis wat erg

met haar er over praten lukt niet denk je?
of misschien kan je een tante of oom of goede vriendin van je moeder vragen om te helpen hier en daar met een klusje, of haar te laten geloven dat ze door moet blijven gaan met therapie, want uit jou verhaal begrijp ik dat ze nu met therapie beter af is dan helemaal geen.

meis, ik vind het moelijk om je te helpen.... weet eigenlijk ook niet wat ik er op moet zeggen
meid heel veel sterkte
Met mijn mama praten is niet echt een optie, zodra ik ook maar íets zeg over iets dat me niet bevalt begint ze al half te huilen dat ze 'vast geen goede moeder is'. Enige remedie daartegen is knuffelen en zeggen dat dat niet zo is, maar daar heb ik meestal geen behoefte aan als ik boos ben
Kweenie, voel me een beetje machteloos. Ben 'oud en wijs genoeg' volgens iedereen om het zelf op te lossen, maar heb dus mijn afgelopen studie verneukt omdat ik me teveel zorgen maakte over mijn thuissituatie. Heb weinig zin om dat nóg een keer door te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
ooh meisje!
shit zeg! ik zou er ook ziek van worden als mijn moeder zo onverantwoordelijk deed. ze moet toch wel beter weten lijkt me? en als je dan eens met haar praat, en je zorgt dat zij een deel van haar geld aan jou geeft zodat jij boodschappen kan doen?
Dat is het nou juist, ik wil weg uit dit huis en dan moet ze het toch weer zelf doen. Ze moet het zélf doen, ze is verd*mme de hele tijd thuis -op therapiedagen na, dan is ze om drie uur klaar- en roept elke maand dat ze 'beter' en 'weer helemaal op de been' is. Niet dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supermens
Wat vreselijk is dat. Ik zou echt helemaal gek worden als dat bij mij thuis allemaal gebeurde. Geen idee wat je eraan kan doen. Heb je een broer of zus waarmee je erover kunt praten? Of een ander familielid misschien.

Broertje is 18 en zusje 16. Zusje maakt zich héél veel zorgen en heeft daardoor een beetje problemen met concentratie op school enzo. Maar nu heeft ze net haar examens gehad en hopelijk gehaald..
Broertje is beetje onverschillig. Het maakt hem niet zo veel uit allemaal, vindt dat het wel goed gaat. Maar hij is ook niet veel thuis en áls hij thuis is doet hij weinig.

Ik wil een huis
  Met citaat antwoorden