Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Wat een flutargument. Van der Sar wordt niet om zijn kwaliteiten gepaseerd, maar omdat hij van de 'oude garde' zou zijn Omdat Westerveld toevallig 29 is, mag hij gaan keepen? Ik vind Westerveld echt een prima keeper, begrijp me niet verkeerd, maar deze redenering waar Van der Sar even afgeschreven word, volg ik niet.
|
Zoals je welicht weet ben ik geenszins 'liefhebber' van de mentaliteit van velen in het Nederlands elftal. Vandaar mijn voorkeur voor het Duitse voetbal. Minder kwaliteit, maar een topmentaliteit. Daardoor hebben onze Oosterburen ondanks het feit dat zij heel wat minder kwaliteit hebben gehad door de jaren heen wel veel meer prijzen gewonnen. In het Nederlands elftal hebben we gelukkig de laatste tijd steeds meer spelers waarmee ik me wél kan identificeren, na jaren kommer, kwel en ergernis, met als absoluut dieptepunt Euro2000 waarbij Nederland op gęnante wijze eruit vloog door penalties en na afloop blijven beweren dat hierop niet te trainen valt, en daarna natuurlijk puur op mentaliteit verliezen van de Ieren. Dat soort mensen ben ik dus beu, vandaar mijn keuze voor onder andere Westerveld, kwa kwaliteit mijns inziens net zo goed als Van der Sar, maar tenminste niet te beroerd om een boekje te lezen over penalties, iets wat Van der Sar stelselmatig weigert, en ook nog eens uitermate geďriteerd reageert daarop.
Citaat:
Tja, voor Reiziger geldt precies hetzelfde. Heeft een vaste basisplek. een goed seizoen gehad in een topcompetitie en hij komt ook wekelijks topspitsen tegen. Ik vind Reizger zelfs nog meer diepgang hebben dan Melchiot.
|
Ik redeneer het simpel, ik vind Melchiot gewoon beter dan Reiziger
Citaat:
Met het laatste ben ik het uiteraard eens, de rest van het verhaal raakt natuurlijk kant noch wal. Zodadelijk gaan we iemand nog niet opstellen om zijn politieke voorkeur, zijn hobby's die je niet aanstaan of om het feit dat zijn vrouw lelijk is 
|
Nogmaals, ik ben geen liefhebber van het Nederlands Elftal. Stam is net zo'n verwaande over het paard getilde gek als enkele andere. Die hoeven voor mij niet Nederland te vertegenwoordigen als je niet eens respect kunt opbrengen voor de mensen die keer op keer weer naar je komen kijken. Zo kan ik mij het Legioen-van Persie heel goed voorstellen. Weg met zo'n gast; graag of niet!!
Citaat:
Cocu in het centrum is ok, maar Bouma op linksback terwijl je in Van Bronckhorst een linksback uit een topcompetiei in bloedvorm hebt, begrijp ik niet. Wat je zegt trouwens: de linksback heeft rugdekking van Cocu, dus dan mag hij best wat aanvallender spelen. Dat is zelfs de bedoeling, aangezien hij toch geen man bij zich heeft. Van Bronckhorst kan daarnaast ook bets verdedigen als het moet.
|
Van Bronckhorst zou ook kunnen; ik kies voor Bouma.
Citaat:
Hier kan ik me wel in vinden, alleen weet ik niet waarom Robben niet ter discussie staat? Een groot talent en een bruikbare speler, maar geen wedstrijd gepeelde de afgelopen maanden en de vraag is dus hoe het met zijn vorm is. Van der Vaart laat jij nu uit je basis, maar die zou ook op links kunnen spelen. Wat minder als een echte linksbuiten welliswaar. Hoe doe je dat trouwens met Davids, je zegt hem voor de verdediging neer te zetten, maar in je opstelling staat hij op links? 
|
Omdat Robben de enige man is die een man kan passeren. Met de typering 'een bruikbare' speler doe je hem schromelijk tekort mijns inziens. Als je praat over een bruikbare speler dan praat je over iemand als Zenden.
Van der Vaart hoort daarnaast achter de spitsen. Je zegt het zelf al: 'hij kán op links spelen, maar een echte linksbuiten is beter'. Waarom zo moeilijk doen? Waarom voortdurend schuiven met spelers van hun natuurlijke posititie terwijl je anderen hebt die dara thuishoren? Waarom Heitinga omturnen tot linksback als je Melchiot en Reiziger al hebt? Waarom zo'n jongen niet gewoon op zijn plek zetten. Van der Vaart mag de concurrentie aangaan met Seedorf. En als Seedorf Duitsland niet haalt kan er gespeeld worden met Rafael.
Davids staat trouwens verkeerd in mijn opstelling, zou inderdaad naar achteren moeten

Scherp opgemerkt
Citaat:
Makaay verdient zeker meer kansen, maar je overdrijft toch als je zegt dat Van Nistelrooy "ho-pe-loos uit vorm is". Daarnaast gaat het er natuurlijk om of Makaay goed uit de voeten komt als enige spits in een 3 spitsensysteem. Pluspunt is in ieder geval dat hij dan Seedorf achter zich zou hebben (maar die is gebleseerd voor Duitsland).
|
Bij Van Nistelrooij stráált de wanhoop ervanaf na zijn blessure. In Engeland ging het al stukken minder, en ook in zijn 3 oefeninterlands faalt hij. Bij mij had hij er na 1 oefeninterland dan ook naastgestaan. Een zeer sympathieke man hoor, daar niet van. Maar je hebt verdomme een Europese topspits erachter die nooit de kans krijgt, omdat hij in een serieuze oefenpot niet overtuigd.