Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Hieruit blijkt toch wel weer dat je buitengewoon weinig verstand van voetbal hebt... Overmars deed (in één helft) meer goed dan vd. Meijde in de hele wedstrijd. Vd Meijde kreeg in de eerste helft 3 bruikbare ballen voor een rechtsbuiten (ik geef toe dat is weinig), maar in plaats van dat hij zijn (rechtsbenige!!!) verdediger opzoekt om hem voorbij te gaan (over zijn ZWAKKERE LINKER been) kapte hij tot 3 keer toe naar binnen uit om de bal terug te passen naar een middenvelder.
Overmars daarentegen kreeg meer ballen, maar deed er dan ook aanzienlijk meer mee. Hij zocht zijn tegenstander op (wat een linksbuiten hoort te doen en dat mag van de 10 x gewoon 8 keer mis gaan, als er maar 2 x een bruikbare pass of corner uit wordt gehaald) en trachte hem dan via de buitenzijde te omspelen en haalde daar twee keer een corner uit. Niet het optimale rendement, maar dat had hij zelf in de gaten, want idd de derde keer dat hij een bal kreeg ging hij niet buitenom maar probeerde hij over de linkerbeen van de tegenstander te gaan (toont toch duidelijk klasse) jammer alleen dat er dan meteen 3 verdedigers om hem heen staan (en totaal geen andere steun van medespelers), omdat die Duitsers ook wel degelijk in de gaten hadden dat onze Overmars de gevaarlijkste man was op dat moment en dat zijn snelheid zoals vroeger misschien wel minder is, maar nog steeds zeer gevaarlijk..
Robben en Overmars in de basis
|
Dat Overmars het beter deed dan vd Meijde (en Zenden) is een wanargument, want zelfs zonder die spelers zou je het beter doen dan met (bij wijze van spreken). Maar echt gevaar heb ik Overmars niet zien creëren. Hij is niet meer snel genoeg om er langs te komen en hij heeft niet de techniek om een tegenstander uit te spelen. Een paar corners heeft hij er uitgehaald, meer niet. Dan vind ik hem waardeloos, zeker als je bedenkt dat je in Robben een speler in huis hebt die wel zijn tegenstander kan passeren (snelheid en techniek!).
En jullie hebben gelijk dat hij voor meer dreiging zorgde hoor, maar dat wilt nog niet gelijk zeggen dat het goed is. Want Overmars heb ik geen enkel gevaarlijke doelkans zien creëren. Geen voorzet, geen schot. Enkel wat corners leverde het op. Dan geeft vd Meijde, die overigens idd nog veel slechter was, tenminste nog een assist. Een speler als Robben zou minimaal evenveel rendement hebben. Hoogstwaarschijnlijk zelfs meer.