Onderwerp: Voetschimmel
Enkele bericht bekijken
Oud 16 June 2004, 20:35   #1
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard Voetschimmel

Ik vroeg me af of iemand anders hier nog last heeft van een voetschimmel?

Ik wel dus . 't Is echt erg tegenwoordig, vroeger jeukte het alleen tussen mijn tenen, nu dus overal op m'n voet: voetzool, vanboven erop, opzij . En echt, ik kan het krabben niet laten, nu staan allebei m'n voeten allebei vol met wondjes, overal.
Ik heb het al m'n hele leven, vanaf m'n 4 jaar ofzo, maar nu is het echt erger dan ik ooit al gehad heb. Vorige zomer was het ook best erg.
Het is zomers altijd erger dan 's winters, en als ik een heet bad neem (ook in de winter) begint het altijd superhard te jeuken . Tegenwoordig krab/wrijf/... ik gewoon altijd tot m'n voeten overal openliggen . Nu bv., m'n voeten staan overal vol wondjes,en tussen die wondjes door zit ik nog altijd te krabben.

Ik heb al verschillende zalfjes gebruikt, vorige zomer gebruikte ik er 1 van A. Vogel, die hielp wel een beetje, het jeukte niet zohard meer, maar zodra ik stop komt de schimmel superhard terug. Vanaf vandaag ga ik terug met die zalf beginnen.

Weten jullie nog zalfjes? M'n oma (die het ook heeft) raadde me een speciaal soort talkpoeder aan, ga ik binnekort mss ook eens proberen.

En tips om zo'n schimmels te vermijden? Ik droog m'n voeten altijd heel goed af, ook tussen m'n tenen.
En ja, in openbare zwembaden loop je het natuurlijk ook heel gemakkelijk op, maarja, die ga ik echt niet vermijden .

En 't is echt niet zo dat ik vies of onhygiënisch ben ofzo, m'n vader + grootouders hebben het ook, dus wrs erfelijk..?

Alle tips zijn welkom!
Saarah is offline   Met citaat antwoorden