Enkele bericht bekijken
Oud 17 June 2004, 23:13   #47
0Vera
Lid

Standaard

het huwelijk vind ik zo'n relatief, en vaag begrip. Met elkaar liefde delen en die in sex uiten vind ik hartstikke mooi, juist als je rond je 20ste zit, en dus nog jong bent. Het is ook weer zonde om toch te overhaast te trouwen omdat je graag met elkaar naar bed wilt (geloof me, dat gebeurt).

Een huwelijk vind ik geen voorwaarde voor eeuwige trouw, want dat zie je idd aan al die scheidingen: het zegt niks. Juist als mensen elkaar minder goed kennen en dan gaan trouwen, gaat het snel mis. En, helaas genoeg, gebeurt dat OOK als het niet klikt in bed!! Nou goed, je kunt natuurlijk de daad wel uitstellen tot na een huwelijk, maar dan nog, zo'n belofte is tegenwoordig ook alleen maar een rechtspapiertje, dat eigenlijk alsnog niets garandeert.

Ik vraag me dan ook af waar je die grens legt: alleen het penetreren pas na het huwelijk, en verder dartelen we alsnog in bed? no offence, maar als het je echt om die eeuwige trouw te doen is, moet je consequent ook alles "in bed" vermijden, want als je niet zeker weet of die jongen de ware is, en hij kwetst je als jullie al wat verder zijn gegaan en het gaat uit, kan dat natuurlijk net zo pijnlijk en rot zijn/voelen.

Grenzen leggen zijn natuurlijk wel goed hoor!! Ik vind het ook echt maar niks dat het tegenwoordig heel erg normaal is dat een kind van dertien al sex heeft. Mijn god, dat DOE je toch niet op die leeftijd?? Je bent bij lange na nog niet volgroeid, zo kwetsbaar als de pest, en je ontdekt het fenomeen "jongen" pas!! Vanaf 15 vind ik het acceptabel dat je verder gaat met je vaste vriend. Een beetje nieuwsgierigheid is altijd wel gezond, en dat keur ik ook helemaal niet af, maar vroeg sex hebben is echt niet zo leuk hoor, in die levensfase van net puberen hoor je je nog eerst met hele andere dingen bezig te houden ipv sex. Je kan nog je hele leven aan sex doen weet je
Zeker bij een onvolgroeid jong meisje kan een jongen veel schade aanrichten, en dan niet alleen maar lichamelijk, omdat ze natuurlijk nog heel erg nauw is (gatver ) maar ook omdat ze psychisch vaak nog niet sterk genoeg is om nee te zeggen. En dus alles toelaat. Leuk. Krijg je vaginisme. De rest van je leven pijn bij het vrijen. Is ni zo fraai hoor, ben je echt niet blij mee. En vaak roepen ze achteraf dat ze er toch niet klaar voor waren, als ze twin-tig worden (zoals ik ). Ik was zestien en ik had beter nog een half jaartje kunnen wachten tot met mn eerste langdurige relatie.
Dus bij dertien roep ik echt het liefste nee heb je enig idee wat je jezelf aan gaat doen op deze manier?
maar het nadeel van die jonge sletten (excusez le mot ) is dat ze dus niet luisteren he
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden