Enkele bericht bekijken
Oud 19 June 2004, 15:21   #8
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vind het wel jammer dat je het fenomeen in Engeland, Ruud v. Nistelrooij, even vergeet..

Je moet niet vergeten dat op dit moment Advocaat gekozen heeft voor een 4-3-3 systeem. Een systeem waar je Makaaij eigenlijk niet in kwijt kan. Hij is immers geen rechst- of linksbuiten en hij is ook geen echte nummer 9 zoals dat in een 4-3-3 systeem is. Daarnaast is het ook geen breekijzer zoals v. Hooijdonk. Ik denk dat niemand, ook Advocaat niet, de kwaliteiten van Makaaij onderschat. Hij heeft echte gekozen voor een systeem waarin Makaaij waarschijnlijk niet past. Het meeste wat je Advocaat kan verwijten vind ik nog steeds dat hij niet vanaf den beginne voor een duidelijk systeem heeft gekozen en daar niet meer van afgeweken is en alleen maar gekeken heeft welke spelers op welke positie's uit de voeten kunnen. Op die manier had je Makaaij op allerlei posities kunnen proberen. Bijvoorbeeld op de positie wat vd. Vaart behoorde te doen tegen Duitsland. Lekker om de v. Nistelrooij heendraaien. De diepte zoeken, waar v. Nistelrooij in de bal komt. Een keertje wat meer naast v. Nistelrooij spelen, als je dan verdedigend staat te voetballen zakken de links- en rechtsbuiten gewoon wat in. Het is echter te riskant om dat nu te gaan proberen, omdat je al met het toernooi begonnen bent. De fout die Advocaat maakt is dus dat hij nooit duidelijk is geweest over hoe hij ging spelen..

Laatst aangepast door Bazzemans : 19 June 2004 om 15:27
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden