Onderwerp: Ne-du
Enkele bericht bekijken
Oud 20 June 2004, 03:21   #47
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Ze horen natuurlijk wel 90 minuten aan te kunnen, maar door omstandigheden zou het voor beide heren twijfelachtig zijn op het moment.

Robben liet trouwens zien waarom ik een adept van hem ben en waarom ik voor hem een sleutelrol zag in Oranje.. Helaas is Advocaat volstrekt incapabel... Dat Robben gewisseld moest worden lijkt duidelijk, maar na 60 minuten was hij zeker nog niet op en dan wissel je hem in hemelsnaam toch niet voor een Bosvelt!? Dan haal je idd de angel uit de ploeg en kunnen de Tjechen komen.. wat voorspelbaar was en ook gebeurde.

Verder trouwens een dramatische fout van Cocu, blijft het dan 2-0 dan hou je een ruime marge. Nu kon Tjechie al erg snel weer terugkomen tot 2-1. Scheidsrechter was niet erg denderend, met een paar cruciale fouten. Twee keer was er in mijn ogen toch wel aanleiding tot een penalty voor Nederland.. Want toen van Nistelrooy op een gegeven moment de bal wou koppen werd hij toch echt geduwd, zodat het koppen niet meer lukte. Die andere situatie lijkt mij overduidelijk.
De situatie met Heitinga was ook al een fout van de scheidsrechter. Veel te snel met de kaart.. Ik betwijfel echter of het kwam door zijn 'onbekende' positie dat Heitinga in deze situatie werd gedwongen.

Hoofdschuldige voor dit drama is echter Advocaat. Falend beleid, keer op keer.

Triest ook hoe die kerel achteraf iedereen de schuld in de schoenen probeert te schuiven en pas na lang aandringen van van Gelder enigzins toegeeft dat die wissel niet bepaald verstandig was.. bah bah. Hij zat er bijna te huilen zeg.